Registrator

Registrator

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Universitetsledningens stab utgör universitetsledningens närmsta strategiska och administrativa stöd. Staben ansvarar bland annat för verksamhetsplanering, samordning och uppföljning av universitetets verksamhet samt förvaltningsjuridik. Inom Universitetsledningens stab finns Sektionen för arkiv och registratur, som tillhandahåller stöd inom registratur och central arkivhantering och driver utvecklingsfrågor inom området. Exempel på utvecklingsfrågor inom området är e-arkiv, e-signering och fortsatt utveckling av vårt Samarbetsverktyg för att underlätta universitetets informationshantering.

Arbetsuppgifter 
Som registrator vid Göteborgs universitet arbetar du med dokumenthantering i offentlig förvaltning, vilket bland annat innefattar registrering av handlingar, fördelning av ärenden, utlämning av allmänna handlingar samt arkivering av diarieförda handlingar. Området präglas av en hög förändringstakt där traditionella arbetssätt möter nya. Du ingår i ett team av registratorer som är ett viktigt nav för hela universitetets löpande informationshantering och som - i samarbete med fakulteter, institutioner och enheter vid Gemensamma förvaltningen - kommer att utgöra en viktig del i det fortsatta utvecklingsarbetet av universitetets dokumenthantering.

Ärendehanteringen är till största delen digital. Du förväntas arbeta effektivt och självständigt utifrån ett gemensamt arbetssätt. Service och bemötande är en viktig del av arbetet då du ger support till universitetets anställda i frågor som rör dokument- och ärendehantering, håller internutbildningar samt lämnar ut allmänna handlingar. Andra uppgifter som förekommer på enheten kan ingå i tjänsten.

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har akademisk utbildning med lämplig inriktning, och erfarenhet från administrativt arbete. Särskilt erfarenhet från administrativt arbete inom högskole- och universitetssektorn är meriterande, liksom god kännedom om det regelverk som omger allmänna handlingar.

Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete med utlämning av allmänna handlingar, och att du trivs i en miljö med varierande arbetsuppgifter. Mycket god datorvana krävs. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem.

Som person tror vi att du är serviceinriktad, kommunikativ och har goda kunskaper i svenska och engelska. Du har vana av att arbeta självständigt och strukturerat samtidigt som du har en stark teamkänsla och har förmåga att ha en helhetssyn på verksamheten. Det är viktigt att du är intresserad av universitetets kärnverksamhet för att kunna vara ett verksamhetsnära stöd. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Anställning 
Anställningen är ett vikariat med en omfattning på 100%, med placering vid Universitetsledningens stab, sektionen för arkiv och registratur. Arbetsplatsen finns centralt i Göteborg på Rosenlundsgatan 4, där sektionen delar lokaler med stora delar av den gemensamma förvaltningen på universitetet. Tillträde 1 februari 2023, eller enligt överenskommelse. Anställningen är tidsbegränsad t o m 31 december 2023, eller tills ordinarie befattningshavare är åter i tjänst. Förlängning kan komma att aktualiseras.


Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta: sektionschef Maria Elmlund 031-786 6549. 

Fackliga organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

Ansökan 
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-12-05


Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2022
  • Ansök senast: 7 december 2022

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024