OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Är du en strukturerad person som tycker om att ta ansvar? Då kan det här vara rollen för dig!
Arbete och välfärdsförvaltningen söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt med posthantering, akter och arkiv och trivs med en roll där du får ta du får ta eget ansvar. Du är ansvarsfull och arbetar på ett organiserat samt strukturerat sätt för att alltid säkerställa hög kvalitet. Vidare har du lätt för att sätta dig in i olika datorsystem.
För att trivas i rollen som registrator vet du verkligen vad ordning och reda innebär. Du har goda kunskaper i posthantering, hur ett arkiv är uppbyggt och hur det ska hanteras för att följa lagar om offentlighet och sekretess. Med en fallenhet för administrativt arbete tar du själv initiativ och hugger tag i de arbetsuppgifter som behöver göras. Du tycker att offentlig sektor är ett spännande område och om du är social, öppen och lättsam kommer du att passa väl in på detta uppdrag.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi kommer löpande att kontakta aktuella kandidater.
ARBETSUPPGIFTER
Huvuduppgiften är att tillsammans med din kollega arbeta med posthantering, akter, arkiv och att hantera förvaltningens gemensamma mail. Göra bedömningar avseende innehåll i handlingar för vad som måste bevaras och vad som kan gallras. Du ska samordna förvaltningens arkivredogörare och är förvaltningen expert inom området. Du ansvarar för att lagar, avtal, riktlinjer och rutiner följs inom området och tar initiativ till att skapa effektiva rutiner och arbetssätt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning inom offentlig förvaltning (60 högskolepoäng alternativ 40 KY-poäng) eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att ha arbetat i motsvarande verksamhet i offentlig sektor/politisk styrd organisation, meriterande om du har minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar är ett krav.
Vi vill att du har kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Evolution) och hanterar MS Office eller likvärdigt. Har du vana av att sätta dig in i flera system är det en fördel. Då kommunikation och dokumentation ingår i ditt arbete har du goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Du har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner.
ÖVRIGT
Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.