OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du myndighetserfarenhet, jobbat som registrator i några år och är öppen för ett nytt uppdrag? Kanske är du pensionär eller har ett deltidsjobb? Just nu söker vi en registrator på deltid till vår kund i Centrala Stockholm. Här får du jobba på en myndighet och vara med på en digital utveckling! Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!
Start: 1/5-2023
Uppdragslängd: konsultuppdraget pågår fram till sista december 2024 med möjlighet till förlängning
Plats: Centrala Stockholm
Omfattning: 50%
Om tjänsten:
Myndigheten har ett pågående projekt som syftar till att införa en digital ärendehantering. Under uppdragets gång kommer utrullningen ske successivt till hela myndigheten efter genomgången utbildning. Det innebär att det kommer hållas flertalet utbildningstillfällen under innevarande år och även senare, även om frekvensen kommer att avta.
I uppdraget ingår att arbeta som registrator vid myndigheten och då utföra nödvändiga och vanligt förekommande uppgifter som:
* Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
* aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
* kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med
* offentlighetsprincipen
* framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
* ta fram statistik över pågående och avslutade ärende.
Utöver dessa kommer du även utveckla diariehanteringen tillsammans med myndighetens arkivarie, ta fram lathundar och rutiner inom området, allmän intern rådgivning inom området och hålla utbildningar inom diarieföring och registrering av handlingar.
För att passa i tjänsten behöver du:
* registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt,
* gymnasium eller likvärdig utbildning samt tre (3) års arbetslivserfarenhet som registrator
* goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis, Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.)
* Goda kunskaper i diariesystemet Iipax Case
* kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
* kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
* Ha arbetserfarenhet från statlig förvaltningsmyndighet
Som person tror vi att du har en god samarbetsförmåga och har förståelse för förutsättningar att jobba med diariehantering när myndigheten övergår till digital ärendehantering. Vidare tycker du om att analysera arbetet och har engagemang och är ödmjuk.
Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult är du välkommen att kontakta moa.trankell@manpower.se