OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utvecklas som registrator och samtidigt få erfarenhet från offentlig verksamhet? Då bör du söka denna tjänst!
Om uppdraget
Nu har vi ett spännande konsultuppdrag på deltid via oss Bemannia för dig som är registrator i Göteborg.
Uppdraget har en omfattning på 50%, 20 timmar i veckan som fördelas måndag -fredag med 4 timmar per dag, med fördel på förmiddagen mellan kl.12-16.
Det finns möjlighet till arbete på distans, detta då den största delen av kundens inkommande handlingar är digitala och inkommer till den digitala brevlådan.
Uppdraget förväntas starta den 15 november och pågår till och med 29 mars 2024, med chans till förlängning.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du främst arbeta med daglig bevakning av kundens digitala brevlåda. Du hanterar viktiga e-postmeddelanden så som inkommande begäran om allmän handling och krypterade brev från rätten. Därav är det fördelaktigt att hantera detta på förmiddagen så ärendena hanteras samma dag som de inkommit
Andra arbetsuppgifter som förekommer:
- Registrering, diarieföring och expediering av handlingar och ärenden.
- Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden.
- Söka och ta fram handlingar, medverka i sekretessbedömning och lämna ut allmänna handlingar från både analogt arkiv och digitalt diarium.
- Administrativ hantering av MBL-förfrågan vid tjänsteupphandlingar.
Dina kvalifikationer
- Registratorutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasieutbildning och minst 1 års arbetslivserfarenhet som registrator.
- Kunskaper om dokument och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller visual arkiv)
- Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators funktion och ansvar
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 6 oktober.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg, annelie.hammarborg@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson