Registrator

Registrator

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är serviceinriktad och vill ha ett intressant och omväxlande arbete!  

Du kommer bli en del av den nya administrativa enheten som har till uppdrag att stödja och ansvara i områdena administration, juridik, digitalisering, säkerhet och kommunikation.

Enheten tillhör kommunstyrelseförvaltningen där också enheterna ekonomi, HR, samhällsbyggnad samt näringsliv och turism finns.

 

Arbetsuppgifter

Dina uppgifter är att ge ett kvalificerat administrativt stöd till kommundirektören och kommunalrådet samt stödja och administrera andra frågor som hanteras av den administrativa enheten.

Du är förvaltningens huvudregistrator i ärende- och dokumenthanteringssystemet W3D3. Du bistår vid handläggning av utlämnande av allmänna handlingar och är arkivredogörare.

Andra arbetsuppgifter som ingår är:

-Hantering av post och funktionsbrevlådor.

-Administrationen av borgerlig vigsel.

-Samordning av vissa arrangemang.

-Beställa kontorsmaterial, koordinera kalendrar och mötesbokningar

-Ta fram underlag, sammanställa informationsmaterial och föra minnesanteckningar vid olika möten.

-Bistå med övrig administration som enheten hanterar.

 

Kvalifikationer

Gymnasieutbildning eller annan utbildning och arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete inom kommunal verksamhet eller offentlig förvaltning. Kunskaper och erfarenhet av arkivarbete är meriterande.

Du har även mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vidare har du goda kunskaper i ärende- och dokumenthanteringssystem, gärna w3d3, och Officeprogrammen.

Du har lätt för att anpassa dig till olika situationer och eftersom arbetet innebär många interna och externa kontakter, ställs stora krav på ett gott bemötande och ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är lösningsorienterad och van att hantera snabba förändringar och uppdrag. Du är social med en hög servicenivå. Vi ser att du är självgående, noggrann och bra på att strukturera och prioritera bland arbetsuppgifterna. Vidare är du initiativtagande och har god förmåga att kommunicera.

 

Arbetstider och omfattning

Heltid, tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.

Tillträde efter överenskommelse.

 

Kontaktperson

Kanslichef Ylva Petersson, tfn 0589-870 07. E-post ylva.petersson@arboga.se

Administrativ chef från 1 maj Susanne Lundberg tfn 0589-871 54. E-post:  susanne.lundberg@arboga.se

 

Facklig kontaktperson

Vision: Marina Lundgren, tfn 0589-870 21.

 

Ansökan

Sista ansökningsdag är 2023-04-17

Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden

Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

 

Välkommen med din ansökan!

 

Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. 


Vår värdegrund skapar ett gemensamt förhållningssätt och genomsyrar kommunens alla verksamheter. Den är en kompass i det dagliga arbetet för alla medarbetare och politiker:


"Med ett professionellt förhållningssätt och en uthållig organisation erbjuder vi service och tjänster av hög kvalitet. Genom ett modigt medarbetarskap och innovativt tänkande förverkligas visionen, Arboga − plats för inspiration."


Välkommen du också!

Sammanfattning

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024