OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 850 personer.
Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.
Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en registrator till Stadsmiljöförvaltningen!
I rollen som registrator stödjer du verksamhetens chefer och handläggare inom ärendehantering, utlämnande av allmänhandling och hantering av ärendehanteringssystemet Ciceron. I uppdraget ingår bland annat postöppning, registrering av inkomna och upprättade handlingar, sekretessbedömning av uppgifter, bedömning av bevarande eller gallring i enlighet med gällande beslut och utlämnande av allmän handling. Du hanterar information, författar skrivelser och kommunicerar med allmänheten på ett juridiskt korrekt sätt. Du ger service till handläggare, allmänhet, andra myndigheter och externa intressenter.
Du har, tillsammans med dina kollegor, en viktig roll i att utbilda kontorets medarbetare och deltar i nätverk, arbetsgrupper och projekt för att bidra till utveckling av ärende- och informationshanteringen kontorsövergripande.
Stadsmiljöförvaltningen har idag sex registratorer och på enheten kund- och ärendehantering, arbetar 13 engagerade personer med olika yrken, nämndsekreterare, verksamhetsutvecklare, handläggare, utvecklingsledare och registratorer.
Tjänsten är tidsbegränsad på 6 månader, men det finns möjlighet till förlängning.
KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom ärende-, information- och dokumenthantering eller offentlig administration. Har du erfarenhet av tidigare arbete som registrator ses det som meriterande, men det är inget krav.
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och som är flexibel till att lätt kunna ställa om. Du är serviceinriktad och trivs i en roll med många kontakter. Tjänsten kräver att du är noggrann, ansvarstagande och strukturerad, kan hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att prioritera.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.