OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du registrator och brinner för ditt jobb? Vill du vara delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden? Nu finns chans att bli en av våra registratorer!
Om tjänsten
Som registrator på Socialstyrelsen har du en viktig stödfunktion. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att stödja och samarbeta med myndighetens olika verksamheter. Du ingår i ett team med andra registratorer, samtidigt som du har ett tydligt eget ansvar inom vår diarieföring och ärendehantering. Du ger råd och stöd samt besvarar frågor både internt och externt. Du hanterar utlämnande av allmän handling och ansvarar för avslut av ärenden och arkivläggning. Du får även möjlighet att samarbeta med dina kollegor för att utveckla och kvalitetssäkra diarieföringen såväl som registratorsfunktionen.
Tjänsten som registrator är placerad på avdelningen för verksamhetsutveckling, stöd och service vid enheten registratur. Enheten har det övergripande ansvaret för planering, styrning och hantering av myndighetens handlingar och informationstillgångar. Enheten består av registratorer, arkivarier, förvaltningsledare samt informationssäkerhetsansvarig.
Om dig
För att komma till din rätt behöver du vara ansvarstagande, noggrann och kunna hantera ett högt tempo. Du har känsla för service, är kommunikativ och tycker om att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som har
• flerårig och aktuell erfarenhet av att arbeta som registrator
• relevant utbildning som registrator/dokumentcontroller
• god kännedom om offentlighet och sekretess.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet från statlig myndighet
• erfarenhet av ärendehanteringssystemet Public 360
• relevant eftergymnasial utbildning
• erfarenhet av signalskydd.
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning. Din tjänstetitel blir registrator med placering i Stockholm.
Vi vill gärna ha ditt CV men du behöver inte skicka med ditt personliga brev. I denna rekryteringsprocess använder vi urvalsfrågor som ett verktyg för ett första urval för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av alla sökanden. Vi önskar att du inte bifogar en bild eller information om personnummer och adress i ditt CV.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Bra villkor erbjuds för bland annat friskvård, arbetstid, semester och pension.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Elisabeth Ljungberg. Vid frågor rörande rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Emily Wadman. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO samt Pablo Canales för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-147 30 00.
Har du skyddad identitet? Kontakta angiven personalspecialist ovan.
Välkommen med din ansökan senast den 29 maj 2023.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055