Registrator

Registrator

Arbetsbeskrivning

Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vi ger stöd till föreningsliv, kommuner och internationellt samarbete. På Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor är ungas villkor och civilsamhällets förutsättningar i fokus. Här växer kunskap fram som beslutsfattare använder när de prioriterar insatser för unga och för civilsamhället. Vi sprider kunskapen i mötet med människor, på såväl nationell som europeisk nivå. Vi fördelar också statsbidrag som ger små och stora organisationer möjlighet att växa och utvecklas. Internationella bidrag ger kommuner och organisationer möjlighet att arbeta praktiskt med ungdomspolitik på lokal, regional, nationell och europeisk nivå och ger unga möjlighet att tillbringa upp till ett år utomlands som volontär.

Vi erbjuder en modern arbetsplats med viktiga uppdrag som engagerar oss och våra målgrupper. Här får du stora möjligheter att utvecklas både i din yrkesroll och som person.

Vi är en av Sveriges hbtqi-strategiska myndigheter och arbetar aktivt med jämställdhetsintegrering. Vi har ett normkritiskt perspektiv och bedriver ett arbete för att motverka diskriminering bland unga.

ARBETSUPPGIFTER
Som registrator hos oss ställer vi höga krav på ordning och reda, men också på effektivitet och service till såväl kollegor som till allmänheten. För många som vänder sig till myndigheten, är registratorn det första mötet med oss. I det mötet är, förutom effektivitet och service, även ett professionellt och trovärdigt bemötande av yttersta vikt.

Förutom registratur är även diarieföring, utelämnande av allmän handling och arkivering viktiga uppgifter i anställningen. Dina arbetsuppgifter innebär att:

• Registrera och avsluta ärenden i myndighetens diarieföringssystem
• Hantera begäran om utlämnande av allmänna handlingar samt sekretessbedömning
• Sortera handlingar för arkivering och gallring samt övriga förekommande arbetsuppgifter med myndighetens arkiv
• Läsa, registrera och fördela e-post


På MUCF finns ytterligare två registratorer som du kommer att arbeta nära.

KVALIFIKATIONER
För anställningen som registrator är det meriterande med en eftergymnasial utbildning inom registratur, arkiv, juridik eller förvaltningskunskap. Du har arbetslivserfarenhet som vi bedömer är relevant för anställningen och uppgifterna. Det är viktigt att du har kännedom om offentlighet och sekretess inom statlig myndighet och att du kan arbeta självständigt med sekretessbedömning av allmänna handlingar.

Det är meriterande om du har erfarenhet eller kunskap om Sveriges ungdomspolitik och politiken för det civila samhället.

Anställningen kräver noggrannhet och ordningssinne vilket innebär att du är väldigt strukturerad. Du vill ge service och är bra på att samarbeta med andra människor. Vi använder ett myndighetsanpassat diariesystem.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom att du är strukturerad och samarbetsorienterad.

ÖVRIGT
MUCF har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Som kandidat ansvarar du för att de lämnade uppgifterna är sanningsenliga och korrekta samt att de lämnas till MUCF senast 24.00 sista ansökningsdagen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024