OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsnämnden ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling. Med markägarrollen som grund skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i Göteborg samt stärker Fastighetskontorets uppdrag är att skapa förutsättningar för goda bostäder och ett bra boende för dem som bor eller vill bo i Göteborg. Vi ska också utveckla staden genom att erbjuda mark för industri, handel, utbildning och forskning med mera. Vi har ett spännande uppdrag och stor bredd i kompetens hos våra medarbetare. Vi strävar efter ökad mångfald och tror att människor presterar som bäst när både arbetsliv och privatliv får ta plats. Hos oss får du stort ansvar med inblick i och närhet till stadens utveckling. Med andra ord, hos oss har du möjlighet att påverka. Våga anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!
ARBETSUPPGIFTER
Vill du bli vår nya registrator som ansvarar för att hantera intressanta handlingar som rör stadens utveckling? Då kanske det är just dig vi söker.
Som registrator öppnar du kontorets centrala post samt sorterar, registrerar och diarieför handlingar. Du kommer att ge service och lämna ut handlingar till bland annat tjänstemän, politiker och allmänhet. Det ingår även i ditt uppdrag att uppdatera verksamhetssystem. Du kommer att delta i utredningsarbete inom enheten, till exempel genom att på uppdrag av handläggare, ledning och politiker söka i handlingar, göra sammanställningar och redovisa information.
Enheten kvalitet och dokument, består av sju personer, däribland en arkivarie och flera registratorer och utredare. Flertalet i gruppen har lång erfarenhet inom kontoret, och vi värderar om du har intresse av fastighetsfrågor och stadsutveckling.
KVALIFIKATIONER
För detta uppdrag behöver du ha:
• Akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, offentlig förvaltning eller liknande
• Erfarenhet av att arbeta med elektroniska dokument och databaser
• Erfarenhet av kommunal förvaltning och diarieföring
• Förmåga att kunna sammanfatta komplicerade texter för att formulera bra sökbegrepp i diariesystem
I detta uppdrag efterfrågar vi färdigheter och egenskaper som:
• Ordningssinne, då du i din vardag kommer att behöva följa lagar och rutiner
• Noggrannhet, då det är viktigt att du registrerar rätt
• God pedagogisk förmåga, för att kunna föra information vidare till kollegor och allmänhet
• Att kunna arbeta självständigt och med hög integritet, då det är viktigt att stå upp för vilka lagar och rutiner som styr
• Att kunna se helheten och vill bidra till utvecklingen av vår enhet för att hela tiden förbättra servicen till medborgare och anställda
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Fastighetskontoret erbjuder friskvårdssubvention, cykelförmån, bilpool samt fri tillgång till gym och träningspass. Vi jobbar för att vara en attraktiv arbetsplats, fri från diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marita Kärnstrand - Ekonomichef
031-368 10 17
Miriam Åberg - HR-specialist
031-368 12 24
Irene Persson - Vision
031-368 11 91
Magnus Uhrberg - SACO
031-368 12 30
Distriktschef Söder Charlotta Cedergren
031-368 12 29
Tf Distriktschef Norr Annika Wingfors
031-368 10 71
Annika Jenefeldt - Enhetschef
031-368 10 30
Martha Sandoval - Avdelningschef
031-368 11 02
Erik Gedeck - enhetschef
031-368 10 18
Iréne Persson Vision
031-368 11 91