OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av registratur och goda kunskaper om offentlighet och sekretess? Brinner du för god service och vill vara med och förvalta ärendehanteringen i en av stadens största stadsdelsförvaltningar? Då kan detta vara rollen för dig!
Vi söker nu en registrator åt vår kund i Stockholm. Tjänsten ingår i avdelningen som är en av tre förvaltningsövergripande stödfunktioner. Inom avdelningen finns förutom arkiv och registratur, nämndsekretariat och samordning av informationssäkerhetsarbetet. Avdelningen består av 14 medarbetare och håller samman förvaltningens arbete med verksamhetsplanering och uppföljning. Hos kunden blir du en del av ett prestigelöst och erfaret gäng som tryggt samordnar och ger fantastisk service.
Som konsult på Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder.Du har samma fördelar hos oss på Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens samt får ett välfyllt CV.
Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
• hantera inkomna handlingar, klassificera och registrera dem i vårt ärendehanteringssystem eDok (Platina)
• bedöma sekretess och hantera utlämnande av allmänna handlingar samt sköta expedieringen från social delegation och nämnd
• samordna, stötta samt utbilda chefer och nyckelpersoner i informationshantering • genomföra internkontroll och vara delaktig i att utveckla arbetssätt
• samordna processen för fysisk posthantering vilket innebär att förvalta rutiner samordna avvikelsehantering och internkontroll.
Kvalifikationer
För denna roll söker vi dig som har:
• erfarenhet av att arbeta som registrator i offentlig sektor
• registratorutbildning, eller högskoleutbildning som vi bedömer som relevant t.ex. arkiv- och informationsvetenskap. Du har alternativt inhämtat motsvarande kunskap och kompetens genom flerårig arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter som rollen beskrivs
• goda kunskaper om offentlighets- och sekretesslagstiftningen och hantering av allmänna handlingar • hög digital mognad och erfarenhet att arbeta i Officepaketets olika program och system • god förmåga att uttrycka dig välformulerat och tydligt i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har
• erfarenheter av dokumenthanteringssystemet Platina
• arbetslivserfarenhet från liknande kommunal verksamhet t.ex. en stadsdelsförvaltning inom Stockholms stad
• vana att hålla i introduktion och utbildningar inom expertområdet (lagstiftning, ärendehanteringssystem osv.)
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044