OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Utförligare annons finns www.transportstyrelsen.se
Du kommer att
• svara för att handlingar som upprättas eller inkommer via post, e-post och fax registreras och distribueras på ett riktigt sätt enligt gällande lagar, förordningar och interna rutiner
• klassificera handlingar i enlighet med myndighetens klassificeringsstruktur
• ta emot och hantera förfrågningar från allmänheten om bl.a. utlämnande av allmänna handlingar
• upprätta och följa upp JK-listor för ärendehantering och jobba löpande med uppföljning av öppna ärenden
• registrera handlingar i Transportstyrelsens diarium W3D3
• delta i arbetet med att hitta nya effektiva arbetssätt.
Detta innebär att du kommer att få en mycket central roll inom myndigheten och ges inblick i många olika spännande situationer, och du är en viktig medarbetare som ges deltaktighet och insyn.
Du måste ha
• god kunskap om de lagar och förordningar som styr registrering och utlämnande av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning
• vilja och förmåga att förmedla information till olika intressenter
• arbetat minst två år som registrator eller med uppgifter som arbetsgivaren bedömer som motsvarande
• god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska.
Det är meriterande om du också har
• akademisk utbildning inom för tjänsten relevant område
• erfarenhet av att arbeta i W3D3 med elektroniska handlingar
• erfarenhet av att arbeta i statlig förvaltning
• erfarenhet av ärendehantering inom väg- eller järnvägsområdet.
Vi vill att du
• är intresserad av utveckling av verksamhetsfrågor i riktning mot elektronisk ärende- och dokumenthantering
• är lösningsfokuserad, tar initiativ och har förmågan och viljan att tänka nytt och att förändra
• engagerar dig i vårt arbete med Lean och ständiga förbättringar, och med dina erfarenheter bidrar till nya sätt att arbeta
• har god förmåga att samarbeta och är villig att hjälpa andra
• skakunna fatta självständiga beslut och vara serviceinriktad mot både allmänheten och dina kollegor
• är intresserad av att ge service och råd i frågor som rör sektionens uppdrag.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vill du veta mer?
Anställningen är tillsvidare med placering i Borlänge. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.
Eftersom du kommer att arbeta med sekretessbelagd information är tjänsten säkerhetsklassad, vilket innebär att vi kommer att göra en registerkontroll på dig innan du får jobbet.
Du är välkommen att kontakta
enhetschef Per Astvald på 010 – 495 64 10, per.astvald@transportstyrelsen.se
Saco, Jonas Maran och ST, Leena Sutela nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 19 juni 2016 märkt med referensnummer TSG 2016-1813. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 14 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Läs mer om Transportstyrelsen
Kort om fordonsregistrerings- och ärendestödsavd:
Fordonsregistrerings- och ärendestödsavdelningen ansvarar för fordonsregistreringsområdet för Sverige. Vi tar dessutom fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort. Vi arbetar myndighetsövergripande för en effektiv och rättssäker informationsförvaltning. Vi finns i Borlänge, Norrköping, och Örebro och har ca 110 medarbetare.