Registrator

Arbetsbeskrivning

I vår kommun finns en livskvalitet utöver det vanliga. Vårt världsarv Höga Kusten inspirerar dig som gillar en dramatisk natur med många upplevelser och stor frihetskänsla. Kramfors är en trygg småstad med bra service som gör din vardag enkel. När du ska resa finns tåg och flyg nära tillhands och tar dig snabbt både mot norr och söder. Kommunen är Kramfors största arbetsgivare med många olika yrken. Kommande pensionsavgångar och ett ökat personalbehov har legat till grund för att Kramfors kommun nyligen antog ett nytt personalpolitiskt program. Programmet sträcker sig till 2020 och innebär bland annat ett ökat fokus på kompetensförsörjning. I Kramfors arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare och har 2016 blivit utsedd till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor.



ARBETSUPPGIFTER
Kramfors kommun står inför en spännande utveckling. Vi startar upp ett arbete med att digitalisera vår förvaltning av information. Till enheten söker vi nu en registrator som kommer att få en viktig roll genom att tillsammans med kollegor utveckla, samordna och driva det arbetet framåt. Du är en kontrollfunktion som säkerställer kvaliteten i administrationen, du blir även en del av kraften för att utveckla arbetsätt och blir den som sprider kunskap internt.

Som registrator ansvarar du för att förvaltningens centrala post hanteras, du registrerar, diarieför, fördelar, arkiverar och lämnar ut handlingar samt utbildar i vårt dokumenthanteringsystem.

I den grupp du kommer att arbeta finns förutom dig även nämndsekreterare, kommunsekreterare, arkivföreståndare samt samhällsvägledare. Hos oss får du möjlighet att dela med dig av din sakkunskap, lära av andra och utvecklas i din yrkesroll.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har registratorsutbildning eller tidigare erfarenhet som registrator. Du har goda kunskaper i offentlighetsprincipen och sekretessbestämmelserna. Du har en förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar och god datorvana. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i dokumenthanteringssystem och arkivfrågor.

Du har ordningssinne, du är noggrann, har känsla för service, ser helheten, vill bidra till utveckling samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kramfors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas däremot vid begäran.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson

Kommunikationschef Nina Ulander

Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström

Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137

Sammanfattning

Besöksadress

87280 Kramfors
None

Postadress

None
Kramfors, 87280

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024