Registrator

Arbetsbeskrivning

Kustbevakningen är en myndighet under Justitiedepartementet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi räddar, hjälper och övervakar.

Verksamheten omfattar bland annat miljöräddning, sjöräddning, brottsbekämpning, ordningshållning till sjöss samt tillsyn och kontroll. Genom nationellt och internationellt samarbete verkar myndigheten för en hållbar havsmiljö, ökad säkerhet till sjöss och för att minska gränsöverskridande brottslighet.

Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. För att arbeta här är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med vår värdegrund; helhetssyn, välvilja och engagemang.

Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla.



ARBETSUPPGIFTER
Kustbevakningen söker en registrator med placering på rättsenheten vid verksledningsstaben i Karlskrona.

Kustbevakningens rättsenhet har ett övergripande ansvar för myndighetens diarieföring och arkivfrågor och ger stöd och råd inom området till Kustbevakningens personal i övrigt. Rättsenheten ansvarar för Kustbevakningens allmänna diarium. I Karlskrona finns myndighetens huvudarkiv.

Som registrator arbetar du med diarieföring av allmänna handlingar i Kustbevakningens diarieförings-, dokument- och ärendehanteringssystem (Platina) och deltar i den dagliga hanteringen av inkommande och utgående handlingar. Du ger råd och stöd i diarieföringsfrågor till personalen och har även en kvalitetsgranskande roll i dessa frågor. Du hanterar samtal från och ger service till allmänheten. Du kommer också att medverka i utvecklingen av dokument- och ärendehanteringen i Kustbevakningen. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma, som exempelvis enklare arkivfrågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• erfarenhet av att arbeta som registrator inom offentlig förvaltning.
• goda kunskaper om lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning.
• lätt för att lära och förmåga att snabbt sätta dig in i nya verksamhetsområden.
• god datorvana, exempelvis Officepaketet och IT-system för diarieföring, dokument- och ärendehantering.
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Meriterande är om du har:
• utbildning som diplomerad registrator eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• erfarenhet av diarieförings-, dokument- och ärendehanteringssystemet Platina eller motsvarande system.
• erfarenhet av att informera och lära ut.
• erfarenhet av att medverka i verksamhetsutveckling.

Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och servicekänsla. Du är noggrann, har en god pedagogisk förmåga, är ansvarstagande och van att arbeta självständigt. Du har lätt för att lära dig något nytt och förmågan att snabbt sätt dig in i Kustbevakningens verksamhet och diarieförings-, dokument- och ärendehanteringssystem. Du har god förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter, likaså att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, samt goda baskunskaper i engelska. Du har intresse av att utveckla verksamheten.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla.

För anställningarna krävs svenskt medborgarskap, drogtest samt säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

Tjänsteresor ingår i anställningen, både in- och utrikes.

Kustbevakningens utlandsuppdrag och internationella insatser ökar. I anställningen ingår skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten.

Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Offentliga Jobb för samtliga lediga jobb.

Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Bilagor kan inte bifogas ansökan, det blir aktuellt först i ett senare skede av rekryteringen.

Tack för att du skickar din ansökan elektroniskt genom Offentliga Jobb.

Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Regionchef NO Kenneth Neijnes
070-609 00 74
Enhetschef Jonatan Tholin
0455-353486
Räddningstjänstchef Bernt Stedt
0455-35 34 53
Avdelningschef Henrik Jonsson
0455-353497
Enhetschef Anders Hjelmberg
0455- 353625
Sektionschef Fredrik Tyrén

Sektionschef Carolina Carlsson

Tf enhetschef Metodutveckling sjöövervakning Cecilia Stenér
0455-353504
Enhetschef Ulrica Carlson

Enhetschef Henrik Lindell
070 3269909

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kustbevakningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 22 november 2016

Besöksadress

37123 KARLSKRONA
None

Postadress

Box 536
KARLSKRONA, 37123

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024