Registrator-administratör Interim Stockholm

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av sektion
Sektion Färdtjänst hos vår kund är ansvariga för färdtjänst- och sjukresor inom stockholms-regionen och det genomförs närmare 4 miljoner resor per år via taxi eller rullstolstaxi. De är en sektion som arbetar genom upphandlad verksamhet vilket innebär upphandlade trafikleverantörer men även beställningscentral och kundservice. 

Sektionen hanterar allt från färdtjänstansökningar till begäran om återbetalning för utlagd sjukresa. För att ärenden ska kunna hanteras utifrån GDPR, förvaltningslagen, Sjukreselagen och Färdtjänstlagen krävs en administration som dagligen kan hantera K3 klassade sekretesshandlingar och känsliga personuppgifter.
Ärenden som inkommer ska omhändertas för vidare handläggning skyndsamt, noggrant samt rättssäkert och fördelas på övriga delar inom färdtjänstverksamheten som har hand om färdtjänstärenden och sjukreseärenden. Även andra övriga frågor som har med sjukresor och färdtjänst ska omhändertas hos administrationen. Sektion Färdtjänst har en egen registratormail som administrationen dagligen ansvarar för.
Inom kort kommer de även lansera ett nytt tillståndssystem för sjukresor och färdtjänst. För att kunna möta det ökade resursbehovet som då uppstår, behöver de rekrytera fler resurser till administrationen inför 2023.
Beskrivning av uppdraget
Administrationen består av en liten men effektiv grupp som dagligen ser till att verksamheten rullar på. En operativ arbetsledare och tillika registrator finns i arbetsgruppen. Som administratör jobbar du i huvudsak mellan kl. 08:00 till kl. 16:30 varje dag, fem dagar i veckan, från kontoret. Med undantag från fredagar då de stänger ner redan kl. 16:00.
Som administratör utför du ett myndighetsarbete med arbetsuppgifter som är kopplade till färdtjänst och sjukresor. Samverkan sker i huvudsak internt på sektionen och inom organisationen, men även externt, exempelvis mot kommunerna i regionen och mot vår leverantör för vår kundservice.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
Granskning och sortering av inkomna handlingar för skanning till rätt handläggningssystem
Utskick av beslutsbrev
Förberedande handläggning gällande ärenden kopplat till återbetalningar
Personuppgiftsuppdatering
Ansvar för registratorsmail
Skanning av fotografier
Beställning av kontorsmaterial med mera

Skallkrav:
Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att arbetat som registrator på en myndighet
Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med administration (ex diarieföring) på myndighet och/eller offentlig förvaltning.
Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med personuppgiftshantering på en myndighet och/eller offentlig förvaltning.
Meriterande: Minst 3 års erfarenhet av arbete i en politiskstyrd organisation
Eftergymnasial utbildning inom arkivvetenskap, samhällsvetenskap, statsvetenskap eller offentlig förvaltning.

Uppdragets omfattning:
40h/ v      Start: 2022-10-03 Slut: 2023-06-30   Ev optioner på förlängning: 6 mån * 2
Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, och Finans och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring,
remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NXT Interim Stockholm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2022
  • Ansök senast: 5 oktober 2022

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024