OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
Barn och ungdomsförvaltningen arbetar med cirka 15 000 barns och elevers lärande och utveckling. Vi är kommunens största förvaltning med cirka 3 000 anställda som tillsammans verkar inom förskola, grundskola, fritidshem, kulturskola, grundsärskola, teknikskolan KomTek och vårt resurscentrum Kärnhuset.
Registratorsuppdraget utgår från barn- och ungdomsförvaltningens Kvalitetsavdelning. Avdelningen har som mål att vara en attraktiv och utvecklande arbetsplats där man kan växa i sitt uppdrag. Alla på avdelningen ansvarar mot gemensamt uppsatta mål och stödjer varandra i att utvecklas i det gemensamma och de individuella uppdragen. Avdelningen ansvarar för förvaltningens övergripande processer kring diarieföring och arkivering. Andra ansvarsuppgifter på avdelningen rör områden som exempelvis verksamhetsplanering, uppföljning och skoljuridik. Just nu pågår utvecklingsarbeten kring E-arkiv och utveckling av ärendehanteringssystem.
Nu behöver vi dig som med kraft och energi kan ta dig an ett uppdrag som registrator då vår ordinarie registrator är tjänstledig.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer löpande att arbeta med att registrera och hantera allmänna handlingar i enlighet med gällande regelverk. Du arbetar med daglig service åt kommuninvånare och förvaltning inom frågor som rör sekretess och utlämnande av handling, bland annat till media. I arbetet ingår ansvar kring arkivering och dokumenthantering. Du kommer att samverka och kommunicera med en mängd olika tjänstepersoner, stödja dem genom utbildning och skapa struktur i arbetet med diarieföring. I arbetsuppgifterna ingår även arbete med i övrigt förekommande administrativa uppgifter på avdelningen och förvaltningen.
Halmstads kommun arbetar i ärendehanteringssystemet Ciceron.
KVALIFIKATIONER
Utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå eller samhällsvetenskaplig utbildning på högskolenivå. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren anser lämplig. Det är meriterande om du har kunskaper om offentlighet- och sekretesslagen samt förvaltningslagen. Det är önskvärt med tidigare erfarenhet från administrativt arbete inom offentlig sektor, gärna arbete i systemet Ciceron.
Vi söker en prestigelös person med god administrativ förmåga och en välutvecklad känsla för service. Du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska. Du är noggrann, strukturerad och har en mycket god samarbetsförmåga. Vi söker dig som snabbt kan komma in i arbete och har goda IT-kunskaper. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.
Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.
Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid!
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Hyttfors Jonsson
Clas Stillborg
Jonas Nelson
Malin Hansson
Pauline Broholm-Lindberg
Ingvar Lennartsson
Rosa Kolhammar
Daniel Josefsson
0722-096556
Anita Wickbom
Ingrid Svensson
0730-382653