Registrator, barn- och utbildningsförvaltningen

Registrator, barn- och utbildningsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.


Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning. I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg. Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden!



Barn- och utbildningsförvaltningens planeringsavdelning ansvarar för ärendehantering, arkiv och diarium, nämndadministration med kallelser och protokoll till bland annat nämnd och central samverkansgrupp.

Gymnasieantagning till kommunens egna och grannkommunernas gymnasieskolor och de fristående skolorna, IT-verksamheten med webb, skolsystemen och pedagogiska system. Vi planerar och utvecklar lokalerna så att vi har plats till alla barn och elever i en kommun som växer. Vi är för närvarande 15 personer på avdelningen. Våra lokaler finns i Rådhus Skåne centralt i Kristianstad och granne med Resecentrum. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer om vår verksamhet.

Vi söker dig som gillar ett varierat arbete inom administration med utveckling, utbildning, support och många kontakter. Välkommen till oss!



Arbetsuppgifter
Du arbetar själv i vårt ärendehanteringssystem Evolution och registrerar och lämnar ut handlingar för BUF centralt. Registratorn har en övergripande roll i ärendehantering och utbildar och lämnar support till övriga administratörer om systemet. Du tar också emot och fördelar ärenden som kommer in som synpunkter i Artvise-systemet.

I ditt arbete är du insatt i nämndrutinerna och är backup till utredningssekreteraren som du även arbetar nära tillsammans med. Du är också sekreterare i samarbetsorganet Skåne nordost och ansvarar för BUF:s närarkiv och kontakter med centralarkivet.

 
Kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasieexamen från högskoleförberedande program och du bör ha examen från högskola om 120p/180hp samt annan utbildning inom administration. Du har minst tre års arbetslivserfarenhet och det är meriterande om du tidigare arbetat med kvalificerad administration inom politiskt styrd organisation.

Du som söker har tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem, gärna Evolution. Arbete inom utbildningsverksamhet med liknande uppgifter är meriterande. Du har en god administrativ förmåga och goda IT-kunskaper i allmänhet samt i de vanligaste kontorsprogrammen. Kunskaper i Förvaltningslag, Kommunallag, Offentlighet- och sekretesslagstiftning och GDPR krävs.

Vi förutsätter att du är kommunikativ och har förmåga att underhålla nätverk samt samarbeta. Som person är du utvecklingsinriktad, har ett genuint intresse för arbetsområdet och en god förmåga att arbeta självständigt. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetet krävs att du har god förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift.



Anställningsvillkor
Vi erbjuder ett vikariat på heltid med start enligt överenskommelse till och med 2021-07-31. Placering i Kristianstad. När du erbjudits anställning krävs ett utdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta planeringschef Håkan Nilsson på telefon 044-13 64 17.

Sista ansökningsdag är 2020-03-02.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2020
  • Ansök senast: 2 mars 2020

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024