Registrator, Gävle

Registrator, Gävle

Arbetsbeskrivning

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som vill få en stor betydelse för samhällsutvecklingen.

På huvudkontoret i Gävle finns våra myndighetsgemensamma enheter som levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.

Rollen som Registrator är placerad på Informationsstyrningsenheten som består av registratur, arkivarie och systemförvaltning av Lantmäteriets gemensamma plattform för ärende- och dokumenthantering, kund och e-arkiv.

ARBETSUPPGIFTER
Som Registrator arbetar du myndighetsövergripande och har daglig kontakt med interna medarbetar på Lantmäteriet men även med externa kunder. Registrator upprätthåller myndighetens förvaltningsdiarium, stödjer verksamheten i diarieföringsfrågor, hanterar myndighetsgemensam post och hanterar utlämnade av allmän handling.

Informationsstyrningsenheten har tillsammans med hela Lantmäteriet genomgått stora förändringar de senaste åren och förändringen kommer att fortsätta. Registraturen och det myndighetsgemensamma förvaltningsdiariet har gått från analog akthantering till ett digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem. Registrators huvuduppgift är fortfarande diarieföring men arbetet kommer på sikt bli en mer stödjande roll som dokumentcontroller där din förmåga att utbilda och leda andra blir viktig.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
Minst 5 års erfarenhet som Registrator eller administrativa uppgifter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.
Erfarenhet av registrering i digitalt dokument- och ärendehanteringssystem.
God kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och hantering av allmänna handlingar, t.ex. offentlighets- och sekretesslagstiftning och förvaltningslagen. Erfarenhet av att ge stöd och support kring informationshantering.
Erfarenhet av att delta vid interna informations- och utbildningsinsatser inom området.
Goda och relevanta datakunskaper.

Du ska även:
Vara noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten.
Ha förmågan att prioritera arbetet på ett effektivt sätt.
Vara nyfiken, positiv och utåtriktad och ha en väl utvecklad känsla för service.
Ha god samarbetsförmåga. Trivas att arbeta självständigt såväl som i team och bidra till att gruppen löser sina uppgifter.
Vara lyhörd och ha god förmåga att kommunicera. Du uttrycker dig obehindrat på svenska, både muntligt och skriftligt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare.


ÖVRIGT
På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Eva Ferndahl
026-63 32 07
Sektionschef Benny Andersson
026-63 34 33

Sammanfattning

Besöksadress

Lantmäterigatan 2 C 80182 Gävle
None

Postadress

Lantmäteriet
Gävle, 80182

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024

Registrator med driv, tillsvidareanställning

Registrator med driv, tillsvidareanställning

5 november 2024