OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
Våra myndighetsgemensamma enheter levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.
På enheten för informationsstyrning arbetar vi med registratur, arkiv och förvaltningen av myndighetens diarium och e-arkiv. Vi samordnar även myndighetens dataskyddsfrågor.
Enheten söker nu förstärkning genom 2 nya kollegor.
ARBETSUPPGIFTER
Som registrator på Lantmäteriet ingår du i ett team bestående av sex registratorer och en teamledare. Du arbetar myndighetsövergripande och har daglig kontakt med Lantmäteriets olika verksamheter men även externa parter såsom allmänheten.
Registratorer diarieför och hanterar allmänna handlingar, upprätthåller myndighetens förvaltningsdiarium, stödjer verksamheten i diarieföringsfrågor och genomför diarieföringskontroller. Att hålla utbildningar inom arbetsområdet och arbeta med övriga administrativa arbetsuppgifter kan komma att ingå i uppdraget.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs att du har gymnasieexamen från högskoleförberedande program. Du har minst några års erfarenhet som registrator inom offentlig verksamhet eller har haft en annan roll där den huvudsakliga arbetsuppgiften bestått av diarieföring av allmänna handlingar.
Det är meriterande om du har registratorsutbildning, goda kunskaper i offentlighetsprincipen och erfarenhet av att hålla utbildningar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Eftersom arbetet innebär en stor mängd informationshantering kräver det att du är noggrann, strukturerad och hanterar ärenden med korrekthet och kvalité. För att lyckas i tjänsten behöver du ha förmågan att arbeta både självgående och i samarbete med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare är du en prestigelös lagspelare som arbetar för hela myndighetens bästa. Du ser de långsiktiga konsekvenserna av ditt eget arbete.
Du ska ha goda kunskaper i svenska både i tal och skrift och har en god förmåga att kommunicera.
Tjänsten är placerad i Gävle men du kommer att ges möjlighet att arbeta viss tid på distans.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.
Hos oss har du möjlighet att utföra arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Det är verksamheten och gällande regelverk som styr. Vi kallar det den hybrida arbetsplatsen.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.
Urval sker löpande under ansökningstiden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Eva Ferndahl
026-63 32 07
Sektionschef Benny Andersson
026-63 34 33