OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med frågor som berör alla medborgare? Är du intresserad av upphandling och/eller konkurrens? Vill du utvecklas i en stimulerande och trevlig arbetsmiljö och arbeta med omväxlande och komplexa frågor? Då är Konkurrensverket någonting för dig.
Konkurrensverket söker nu en registrator till enheten för verksjuridik och internationella frågor.
Enheten ansvarar för övergripande verksjuridiska frågor, registraturen, vaktmästeriet och växeln, samt för frågor som rör Konkurrensverkets upphandlingar och inköp. Enheten ansvarar även för samordning och kvalitetssäkring av samarbetet med utländska myndigheter och organisationer inom Konkurrensverkets ansvarsområden. Vid enheten arbetar idag 15 medarbetare varav två som registratorer.
Som registrator ansvarar du för posthantering, registrering, arkivering och kvalitetssäkring samt löpande stöd och service till verksamheten. Mot allmänheten är du i många fall första ingången till verksamheten, där du till exempel vägleder och besvarar frågor inom ramen för ditt uppdrag samt tar emot förfrågningar om allmän handling. Myndigheten kommer i närtid att implementera ett nytt ärendehanteringssystem (W3D3) varför vi gärna ser att du är intresserad av digitaliseringsfrågor.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
- Postöppning, skanning och diarieföring av allmänna handlingar i Konkurrensverkets diarium
- Informera och ge råd i frågor om diarieföring till Konkurrensverkets personal
- Ge service till allmänheten, myndigheter och företag med fler
- Bidra med registratorskompetens vid systemutveckling
Vi söker dig som har:
- erfarenhet av administrativt arbete vid statlig myndighet
- goda kunskaper i regelverket kring offentlighet och sekretess
- lätt för att lära och förmåga att snabbt sätta dig in i nya verksamhetsområden
- god datorvana och intresse för att medverka i utveckling av diarie- och ärendehanteringssystem
- mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
- kunskaper i engelska för att kunna läsa och förstå texter.
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av att arbeta vid en tillsynsmyndighet
- gått kursen för diplomerad registrator (eller motsvarande)
- erfarenhet av att medverka vid verksamhetsutveckling och förbättringsarbete.
Du har god samarbetsförmåga och servicekänsla, är flexibel och tar ansvar för ditt arbete. Du är van att arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra och är noggrann i ditt arbete. Vi ser gärna att du har ett intresse för utveckling inom digitaliserad ärendehantering.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper för denna funktion.
Upplysningar
Anställningen är tillsvidare på heltid.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till:
Sara Bratberg, enhetschef eller Ellinor Olsson, HR-assistent. Fackliga företrädare Emelie Buss Augustsson (Saco) och Åsa Lövström (ST). Samtliga nås på 08-700 16 00.
Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.