Registrator i Göteborg

Registrator i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet som registrator? Just nu söker vi dig med kunskap och erfarenhet inom registratur till en spännande tjänst inom offentlig sektor.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
I rollen som registrator kommer de huvudsakliga arbetsuppgifterna att vara att:
Ta emot, klassificera och diarieföra handlingar i ärende- och dokumenthanteringssystemet Public 360, 
Hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media, 
Ta emot samtal från privatpersoner och andra myndigheter, 
Tillsammans med övriga registratorer ge råd och stöd till övrig personal på avdelningen i frågor som rör diarieföring och hantering av handlingar
Avsluta ärenden och arkivera handlingar i avdelningens arkiv. 


Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha:
Erfarenhet av arbete som registrator, gärna inom offentlig förvaltning. 
Aktuell erfarenhet av diarieföring i modernt dokument- och ärendehanteringssystem.  
Goda kunskaper om de regler som styr hanteringen av allmänna handlingar. 
God kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators funktion och ansvar. 
God datorvana. 
Goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt. 
Vara flexibel med god initiativ- och problemlösningsförmåga.

Uppdraget ska påbörjas så snart som möjligt, vi söker därför dig som är tillgänglig snarast.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2023
  • Ansök senast: 27 april 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024