Registrator i Göteborg

Registrator i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Myndigheten implementerar ett nytt ärendehanteringssystem, klassificeringsstruktur och informationshanteringsplaner. Registraturen behöver således avlastning från en konsult för ordinarie löpande registrering för att kunna delta i implementeringen. Konsultuppdraget startar enligt överenskommelse men tidigast 1 september 2022 och pågår till 31 december 2022. Därefter finns möjlighet till långsiktig förlängning. Omfattning är heltid och arbetet utförs i myndighetens lokaler i Göteborg.

Dina arbetsuppgifter

Eftersom rollen som registrator innebär mycket kontakter är du en noggrann och positiv person som hjälper andra på ett serviceinriktat sätt.

I arbetsuppgifterna ingår:

- Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
- Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden

- Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
- Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden

- Ta fram statistik över pågående och avslutade ärenden



Dina kvalifikationer

- Registratorsutbildning på högskolenivå. Alternativt, gymnasieutbildning samt ett (1) års erfarenhet som registrator
- Kunskaper i dokument- och ärendehanteringssystem

- Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktionens ansvar
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 8 augusti 2022

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson, alice.karlsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2022
  • Ansök senast: 8 augusti 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


7 januari 2025

Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024