OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
Vår kund, en myndighet belägen i Vasastaden behöver förstärkning av en registrator. Start för konsultuppdraget är så snart som möjligt, dock senast 2 januari 2023. Möjlighet till ledighet under julhelgen finns efter överenskommelse om uppdraget påbörjas tidigare. Omfattningen är 2-3 dagar i veckan men kan komma att utökas efter gemensam överenskommelse och varar först under ett år från och med anställning, med möjlighet till ytterligare förlängning. Arbetet utförs på plats i myndighetens lokaler och du arbetar i team med två andra registratorer och två arkivarier. Intervju med kund kommer preliminärt att ske vecka 44.
Dina arbetsuppgifter
Myndigheten är i en fas som innebär stora förändringar i hur de arbetar med ärendehantering. De kommer att byta systemstöd (från W3D3 till Public 360) och under de närmaste åren successivt ändra arbetssätt och bland annat gå från analog till digital hantering av ärenden. Hantering av sekretessbelagda uppgifter kommer att vara aktuellt. Detta innebär att du kommer att behöva skriva under en sekretessförbindelse.
Aktuella arbetsuppgifter i rollen som registrator:
- Posthantering
- Utskrifthantering
- Registrering
- Skanning
- Insortering i pappersakter
Dina kvalifikationer
- Registrators- eller arkivarieutbildning på högskolenivå
- Minst ett års erfarenhet som registrator i offentlig sektor med liknande uppgifter
- Goda kunskaper om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet
- Goda kunskaper i att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem
- Kommunicera obehindrat på svenska, i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska och i MS Office
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 18 oktober 2022.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson, alice.karlsson@bemannia.se / 070 887 96 00.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson