Registrator, informationshanteringsenheten, Karlstad

Arbetsbeskrivning

Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med drygt 7000 medarbetare är vi länets
största arbetsgivare.

ARBETSUPPGIFTER
Informationshanteringsenheten är en av sex enheter i den administrativa staben. Inom enheten finns funktioner för diarium, landstingsarkiv och skanningscentral samt verksamhetsförvaltning av IT-stöd.

Du kommer att tillsammans med en registrator och en arkivassistent arbeta vid Landstingshusets diarium. I dina arbetsuppgifter ingår att diarieföra, skanna, sortera och arkivera handlingar. Även postöppning och fördelning av inkommande post ingår. Svara på frågor och informera om diarieföring, allmänna handlingar och sekretess. Som registrator är du en del av landstingets ärende- och beslutsprocess.

KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har högskole- eller universitetsutbildning inom dokumenthantering för registratorer alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.

Du ska ha erfarenhet från arbete som registrator och IT-baserad ärende- och dokumenthantering. Du har också kunskap om offentlighetslagstiftning och sekretess. Erfarenhet från utvecklings- och projektarbete är meriterande då vi står inför stora förändringar inom ärende- och dokumenthantering.

Personliga egenskaper som vi lägger stor vikt vid är hög serviceanda och förmåga att arbeta självständigt samt god samarbetsförmåga såväl internt som externt.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

David Lindeby, Experio Lab
0735-93 28 03
Tomas Edman, Experio Lab
0725-18 84 05
Annett Laurin, enhetschef
054 - 61 41 83
Kjersti Berg Marthinsen, chef staben för verksam
054-61 43 47
Magnus Lindström, teamledare
072-551 57 34
Peter Furster, verksamhetsansvarig
070-361 03 88
Maria Långenberg, ledningsstrateg pm3
054-61 43 31
Johanna Orre, enhetschef sekretariatet
054-61 42 04
Gunilla Lindell, ledningsstrateg
054-61 42 40
Ida Kullgren, enhetschef utvecklingsenheten
054-61 74 67

Sammanfattning

Besöksadress

Landstingshuset Karlstad
None

Postadress

Landstinget i Värmland
Karlstad, 65185

Liknande jobb


JO söker en registrator

JO söker en registrator

25 november 2024

25 november 2024

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024