OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.
Ledningsstabens uppdrag är bland annat att ge den politiska ledningen och verkställande ledningen bra underlag för beslut, det vill säga goda förutsättningar att styra och leda verksamheten så att den når uppsatta mål.
En av ledningsstabens enheter är kanslienheten, som består av funktionerna registratur, nämndsekretariat och regionarkiv. Vid registraturen diarieförs handlingar som inkommer till och upprättas inom regionstyrelsen, hälso- och sjukvårdsnämndens och regionala utvecklingsnämndens verksamhetsområden. I regionens diarium registreras det mesta av den skriftliga kommunikation som sker mellan regionen, medborgarna och andra myndigheter utanför regionen.
Kanslienheten söker nu en driven registrator för en tillsvidaretjänst!
ARBETSUPPGIFTER
Som registrator i Region Västerbotten har du en betydelsefull roll i vår förvaltning, där du ger viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.
Du att arbeta med posthantering, diarieföring och klassificering av handlingar. Du sköter även bedömning av allmänna handlingar, sekretess och utlämnande. En stor del av arbetet handlar om att ge service till handläggare, allmänhet och andra myndigheter.
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att registrering och arkivering sker på ett korrekt sett utifrån gällande rutiner och lagstiftning/regelverk. Arbetet innebär också att utveckla hållbara arbetsrutiner och processer för registraturen.
I registraturen arbetar vi även aktivt med regionens ärende- och dokumenthanteringssystem samt utbildning kring diarieföring.
KVALIFIKATIONER
För detta jobb behöver du ha erfarenhet från arbete som registrator eller annan erfarenhet av administrativt arbete som vi bedömer likvärdig.
För tjänsten krävs god datorvana men också ett intresse för förbättringsarbeten, digitalisering.
Det är meriterande om du är insatt i de villkor som gäller inom offentlig förvaltning samt har kännedom om regionens organisation. Önskvärt är även kunskaper inom ärende- och dokumenthantering samt offentlighet- och sekretesslagstiftning.
Det är viktigt att du är självgående och kan arbeta noggrant och strukturerat. För att lyckas i rollen behöver du kunna hantera flera uppgifter samtidigt och ibland inom snäva tidsramar. Vi ser därför att du har en god förmåga att organisera och strukturera arbetsuppgifter på ett effektivt sätt.
För oss är det viktigt att du är bra på att samarbeta och håller en hög servicenivå. Då arbetet innebär många kontakter såväl internt som extern är det viktigt att du är kommunikativ och alltid försöker skapa bra dialoger med dem du möter i ditt arbete.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.