OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. Du tar dig snabbt och säkert med tåg eller på motorväg mellan orterna. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.
I kommunen arbetar cirka 1500 medarbetare med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför bland annat kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, semesterdagsväxling, bidrag till studielitteratur, möjlighet till privatbilleasing och mycket annat. Hos oss finns närhet till de du samarbetar med och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.
Beskrivning
Välkommen till administrativa avdelningen till en tjänst som ger dig en fantastisk inblick i den kommunala organisationen.
På avdelningen arbetar du tillsammans med nämndsamordnare och en administrativ chef. Förutom att hantera inkommande post till kommunen sköter avdelningen bland annat nämndadministrationen för kommunens samtliga politiska instanser. Under valår har avdelningen även ansvar för administrationen kring genomförande av val.
Arbetsuppgifter
Lilla Edets kommun söker en registrator som gillar att arbeta med diarieföring och ha många kontakter såväl internt som externt. Du arbetar i en händelserik miljö, ofta i ett högt tempo. Som registrator har du både administrativa och verksamhetsstödjande arbetsuppgifter.
Du kommer arbeta med registrering av kommunens handlingar, expediering av beslut och utlämnande av allmänna handlingar. Du ger stöd, råd och utbildning i frågor kopplade till dokumenthantering.
Vi arbetar främst i dokument- och ärendehanteringssystemet Evolution men hanterar scheman i vårt personalsystem samt fakturor i ekonomisystemet. Utöver det kan andra arbetsuppgifter på avdelningen förekomma bland annat att lämna ut handlingar från vårt centralarkiv samt förteckna handlingar i Visual Arkiv.
Kvalifikationer
Du har för tjänsten relevant högskoleutbildning, annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi söker dig som har stort intresse för hanteringen av allmänna handlingar. Du har kännedom om lagstiftning som reglerar hantering av allmänna handlingar och det är meriterande om du har arbetat som registrator inom offentlig förvaltning. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare med goda IT-kunskaper. Du arbetar obehindrat med Office-paketet. Om du arbetat i dokument- och ärendehanteringssystemet Evolution och/eller Visual Arkiv så är det meriterande.
Som person är du noggrann, strukturerad, stresstålig och har generellt god administrativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid att du är lösningsfokuserad, klarar av att ta egna initiativ, har förmåga att arbeta både självständigt och med andra samt har en pedagogisk förmåga att lära ut. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och kan snabbt överblicka skriftlig information för att göra en bedömning av innehållet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och att du har egenskaper som passar in i gruppen.
Villkor
Visstidsanställning till och med 2024-08-15 under tiden ordinarie befattningshavare prövar annan tjänst i kommunen. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är säkerhetsklassad.