Registrator med ansvar för digitalt arkiv och informationssäkerhet

Registrator med ansvar för digitalt arkiv och informationssäkerhet

Arbetsbeskrivning

Räddningstjänsten Mälardalens uppdrag är att bidra till att skapa ett tryggare och säkrare samhälle för alla invånarna i förbundets sex medlemskommuner. Vi jobbar aktivt med att förebygga så att färre olyckor inträffar och att färre skadas - dygnet runt, årets alla dagar.


Att ha förmånen att vara någon som andra litar på och ser upp till är vi stolta över. Vi är en räddningstjänst och arbetsplats som är till för alla. Där vårt främsta arbete är för andra men även för varandra. Den viktigaste resursen vi har är våra medarbetare därför läggs ett stort fokus på en säker arbetsmiljö med trygga och förtroendegivande medarbetare samt ledare. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra - vi är varandras arbetsmiljö. 


Den här tjänsten tillhör förbundsstaben som består av åtta medarbetare. Förbundsstaben ansvarar för förbundets arbete inom administration, HR, kommunikation, lön och projekt. I detta arbete arbetar avdelningen främst internt inom räddningstjänsten men samarbetar mycket med medlemskommunerna och Västra Mälardalens kommunalförbund som hanterar löner och IT.



VI ERBJUDER DIG
Vi erbjuder dig en spännande och stimulerande arbetsplats i ständig utveckling, där vi jobbar aktivt med medarbetarskap och ledarskap.

Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:
- 3 timmars träning på arbetstid där du även kan få träningskläder. Möjlighet finnas att använda gymmen på stationerna och dessutom 1000 kr per år att nyttja som friskvårdsbidrag.
- Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete upp till två dagar i veckan.
- 31-32 semesterdagar för dig över 40 år.
- Du får ta ut semester redan samma år du tjänar in den.
- Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB.
- Du har möjlighet att växla semesterdagstillägget mot 5-6 extra lediga dagar per år.
- Du har även möjlighet att löneväxla till pension.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som registrator/arkivarie kommer du att spela en central roll i vårt pågående projekt att digitalisera vår arkivering. Du kommer tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen arbeta för att införa och sköta ett nytt digitalt arkivsystem. Det innebär att du säkerställer att all registratur och information hanteras på ett säkert sätt som följer både våra interna regler och de lagar som finns. Du kommer även att ansvara för att granska och förbättra våra nuvarande metoder för dokumenthantering och diarieföring, för att göra dem mer effektiva. En viktig del av ditt arbete blir att stödja och utbilda dina kollegor i användningen av de digitala verktygen som krävs för ärendehantering och arkivering. Dessutom bidrar du till att vidareutveckla våra säkerhetsrutiner för att höja skyddet av den information vi hanterar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker en registrator som har erfarenhet av att arbeta med arkivering och registratur, gärna från offentlig sektor. Du bör känna till hur man använder datorbaserade arkivsystem och förstå hur man hanterar dokument. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och också samarbeta bra med andra i teamet. Vi uppskattar att du tar initiativ och jobbar för att alltid göra arbetet bättre.

Om du har arbetat med informationssäkerhet tidigare, kommer det vara till fördel för din ansökan. Vi ser gärna att du kan använda den kunskapen i ditt dagliga arbete och förklara den för andra på ett enkelt sätt. Din förmåga att lära ut och förklara saker tydligt är också värdefull för oss.

Vi vill ha någon som är pålitlig och kan arbeta på egen hand, samtidigt som du är anpassningsbar och stabil i ditt arbete. Du bör vara noggrann, medveten om kvalitet och bra på att lösa problem. Det är också viktigt att du är serviceinriktad och kommunicerar tydligt. Att kunna arbeta väl med andra och se helheten i komplicerade situationer är också viktigt.

OM OSS 

Räddningstjänsten Mälardalen är ett kommunalförbund för räddningstjänst och förebyggande brandskydd mellan kommunerna Arboga, Hallstahammar, Kungsör, Köping, Surahammar och Västerås. Vi är i dag cirka 280 medarbetare som alla strävar efter att nå det olycksfria samhället. Riskbilden är bred genom hamn, oljehamn, flygplats, ett antal större industrier, europaväg, riksvägar, höga byggnader, undermarks anläggningar samt gammal kulturbebyggelse. Detta garanterar en arbetsplats med omväxlande arbetsuppgifter.


Vid tillsvidareanställning hos oss blir du krigsplacerad.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Förbundsstab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2024
  • Ansök senast: 26 maj 2024

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024