Registrator med stort intresse för hantering av digital information

Registrator med stort intresse för hantering av digital information

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA.Dina arbetsuppgifter
Som registrator skapar du förutsättningar för att all information som går in och ut ur myndigheten registreras på enklaste sätt och är ett stöd till medarbetare i detta. Den närmsta tiden kommer ett särskilt fokus ligga på att stärka hanteringen av vår digitala information, där du har en viktig roll i framtagandet av nya rutiner och arbetssätt samt implementeringen av dessa.

Du ansvarar för ordningen på plats i myndighetens fysiska arkiv, där du jobbar aktivt med arkivvård och gallring. Du ansvarar också för att förteckna digitala lagringsytor och myndighetens databaser, samt att samordna uppdatering av behandlingsregister över personuppgifter. I det löpande arbetet arbetar du med ständiga förbättringar.

Allt arbete bedrivs i nära samarbete med IT, säkerhetsfunktionen, dokumentcontroller, och den verksamhet som berörs. Du deltar i relevanta nätverk och har en aktiv roll i FBA:s signalskyddsorganisation. Andra uppgifter inom ramen för enhetens verksamhet kan tillkomma.

Din profil
Kvalifikationer

• Relevant eftergymnasial utbildning, eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• God kunskap om allmän förvaltningsrätt
• God förståelse för vårt digitala samhälle och dess krav på informationssäkerhet
• Goda användarkunskaper i Microsoft 365-programmen
• Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift

Meriterande

• Eftergymnasial utbildning inom arkiv-, biblioteks-, och informationsvetenskap, informatik, administrativ databehandling, eller motsvarande
• Erfarenhet av att handlägga ärenden i enlighet med förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen (OSL)
• Erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem, digitala arkiv eller liknande
• Kunskaper om gällande arkiv- och IT-rätt, kännedom om lagar och regler gällande informationssäkerhet och informationshantering
• Erfarenhet av signalskyddsarbete
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling i syfte att stärka informationshantering
• Grundläggande kunskaper om dataskydd

Arbetet ställer stora krav på flexibilitet och förmåga att ta eget ansvar för att leverera enligt överenskommelse. Du är professionell och resultatorienterad i din yrkesroll. Du har mycket god förmåga att strukturera och prioritera i ditt arbete. Arbetet innehåller många personkontakter och ställer därmed krav på att du är kommunikativ, serviceinriktad och har en mycket god samarbetsförmåga.

FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning.

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss.

Du kommer att anställas som tjänsteperson i rollen som handläggare. Tjänsten är tillsvidare med start enligt överenskommelse, provanställning på 6 månader tillämpas. Placeringsort är Sandö, Kramfors kommun, då det är där vi har vårt fysiska arkiv. I arbetet ingår inrikes resor till kontoret i Stockholm enstaka gånger per termin. Säkerhetsprövning kan komma att göras enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

Ansök senast 2025-02-09

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.

Rollens innehåll: Karolin Lindberg, enhetschef, 070-574 60 16 (semester 241223-250103)

Allmänna och praktiska frågor: Sandra Bäcklund, HR verksamhetspartner, 070-180 69 38 (semester 241223-250103)

Facklig representant, SACO:
Jan Frid 070-178 87 23 (semester 241220-250103)

Facklig representant, ST:
Helene Leander 070-183 52 12 (semester 241223-250103)

Om oss
Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling.
FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadotte, FN:s första medlare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tjänstens innehåll - Gabriela Elroy, Bitr. utbildningschef
+46 612 823 04
Praktiska frågor - Siri Lundberg, Personalhandläggare
+46(0)705751645
Representant SACO-S Adam Olsson,
+46 70 558 39 96
Praktiska frågor - Karolin Lindberg, Personalhandläggare
+46 70 574 60 16
Tjänstens innehåll - Anna Norberg, Tf. Personalchef
+46 72 511 97 50
Fackliga frågor - Adam Olsson, Representant lokala SACO-S
+46 70 558 39 96
Praktiska frågor - Karin Arnlund, Personalhandläggare
+46 72 241 85 04
Tjänstens innehåll - Richard Zajac-Sannerholm, Programansvarig
+46 70 286 14 66
Fackliga frågor - Adam Olsson, Representant lokala SACO-S
+46 70 558 39 96
Tjänstens innehåll - Marianne Kihlberg, Kommunikationschef
+46 70 618 23 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Folke Bernadotteakademin
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2024
  • Ansök senast: 9 februari 2025

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 37, 115 93 Stockholm
None

Postadress

Sandövägen 1
Sandöverken, 87264

Liknande jobb


Vi söker engagerad Registrator

17 december 2024