OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!
Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.
Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.
Barn- och utbildningsnämndens verksamhetsområden omfattar förskola, pedagogisk omsorg, grundskola, grund- och gymnasiesärskola, gymnasieskola, SFI/Vuxenutbildning och elevhälsa. Vi är cirka 1000 medarbetare som arbetar i utbildningskontorets verksamheter.
ARBETSUPPGIFTER
Är du vår nya registrator och administrativa chefsstöd för utbildningskontorets ledning?
Som registrator och administrativt chefsstöd för utbildningskontorets ledning kommer du att ansvara över varierade administrativa uppgifter. Du kommer huvudsakligen arbeta i kommunens diarie- och handläggningssystem LEX med att diarieföra och hantera handlingar som inkommer och upprättas inom utbildningskontoret.
Du kommer att arbeta nära nämndsekreteraren i det administrativa arbetet gentemot barn- och utbildningsnämnden men även vara ett administrativt chefsstöd till utbildningschef och verksamhetschefer på utbildningskontoret.
Arbetsuppgifterna består t.ex. av att ta emot inkommande post via brev och e-post, registrering, expediering och arkivering av handlingar, aktförvaring, sekretessbedömningar, samt utlämning av allmänna handlingar. I arbetsuppgifterna kommer också att ingå att ta fram manualer samt viss utbildning av handläggare. Du kommer även att vara ett stöd till förvaltningens handläggare och chefer i frågor som rör registrering och arkivering. Du kommer även att tillsammans med nämndsekreteraren att se över utbildningskontorets dokumenthantering.
I arbetet ingår också att bistå utbildningschef och verksamhetschefer med olika uppgifter som kommer variera över tid.
KVALIFIKATIONER
Du har avslutad gymnasieutbildning med inriktning administration, ekonomi eller motsvarande, alternativt en relevant högskoleutbildning.
Mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Flerårig arbetslivserfarenhet av administrativt arbete i digitala system.
Meriterande är om du även har;
Flerårig arbetslivserfarenhet av diarieföring och administration hos kommun eller statlig myndighet.
Gått relevanta registatorkurser.
Erfarenhet av kommunens diarie- och handläggningssystem LEX.
Som person söker vi dig som:
• är självgående, ansvarsfull, strukturerad och en god organisatör.
• sätter högt värde i att hålla en hög servicenivå och har hög stresstolerans.
• är prestigelös och har lätt för att samarbeta på många olika nivåer.
• har förmåga att snabbt kunna anpassa sig till nya eller förändrade krav och förutsättningar.
• trivs i ett högt arbetstempo.
• har lätt för att uttrycka sig i tal och skrift .
• har förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och göra prioriteringar bland dessa.
För att trivas tillsammans med de andra medarbetarna tror vi att du är en glad och ödmjuk person som sprider positiv energi omkring dig.
Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Utbildningschef Tony Lööw
0152-293 63
HR-specialist Liselotte Flemmingsdotter
0152 291 62