Registrator och Informationssäkerhetsansvarig till kultur- och fritidsförva

Arbetsbeskrivning

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Tjänsten ingår i Kultur- och fritidsförvaltningens stab som är det gemensamma verksamhetsstödet som har i uppdrag att stötta förvaltningen. Tjänsten tillhör förvaltningsdirektörens stab som i övrigt består av nämndssekreterare, verksamhetscontroller, ekonom, lokalstrateg och utredare.

Tjänsten är fördelad 50/50 mellan registrator och informationssäkerhetsansvarig.
Som registrator ansvarar du för förvaltningens diarieföring av inkomna och upprättade handlingar samt hjälper till internt att ta fram handlingar som behövs i olika ärenden vid förfrågan samt hanterar begäran om handlingar som kommer från allmänhet, media etc.

I den del av tjänsten av som avser Informationssäkerhetsansvarig ansvarar du för arbetet med förvaltningens informationssäkerhet, dataskydd (GDPR) m.m. Som registrator arbetar du tätt ihop med nämndssekreteraren och ska när det behövs kunna täcka upp för vissa arbetsuppgifter.

ARBETSUPPGIFTER
Genom ett öppet och utåtriktat arbetssätt är du ett stöd inom ansvarsområdena till hela förvaltningen samt att du deltar i kommunövergripande nätverk för ansvarsområdena.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
• Diarieföring, dokumenthantering samt arkivering av handlingar
• Utlämnande av handlingar vid begäran, inklusive sekretessgranskning av handlingar inför utlämnande
• Hantering av förvaltningens digitala myndighetspostlåda där såväl inkommande handlingar behöver vidareförmedlas, diarieföras och ibland även besvaras
• Posthantering av inkommande post till staben och resten av förvaltningsledningen
• Upprätta, underhålla och utveckla informationshanteringsplaner
• Hantera uppgifter om dataskydd (GDPR) inklusive incidentrapportering.
• Enklare utbildning i stödsystem - Public 360, digital posthantering och e-arkiv

Med tiden kan tjänsten utvecklas så att den också kan komma att omfatta arbete med informationssäkerhet och dataskydd för fler förvaltningar efter behov.

KVALIFIKATIONER
Ett krav för tjänsten är att du har eftergymnasial utbildning med fokus på nämndadministration, offentlighet och sekretess, förvaltningsrätt och liknande, t.ex. paralegal.

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet, administration och ärendehantering samt erfarenhet av arbete med informationssäkerhet och dataskydd (GDPR).
För att lyckas i arbetet måste du ha grundläggande kunskaper om sekretesslagstiftning, förvaltningslag och kommunallag. Du talar, skriver och förstår svenska bra.

Det är meriterande om du har erfarenhet av diarieföring och arkivering. Det är även meriterande du har erfarenhet från arbete i en politisk styrd organisation.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Registrator

Registrator

31 oktober 2024

29 oktober 2024

25 oktober 2024

Registratorer (2 st)

Registratorer (2 st)

15 oktober 2024