OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strömstads kommun har ett brett uppdrag att erbjuda kommunal service inom hela vår kommun. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare för vår plats.
Barn- och utbildningsförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla utbildning för barns och elevers personliga och kunskapsmässiga utveckling. Vi arbetar utifrån helhetsidén att lärande och utveckling sker genom trygghet, glädje, lust och engagemang. Vi arbetar tillsammans för att all utbildningsverksamhet ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet.
Förvaltningen är kommunens största verksamhet sett till omsättning och antal anställda. Här återfinns förskoleverksamhet, fritids, grundskola, grundsärskola, gymnasium, vuxenutbildning, elevhälsa samt måltid- och städverksamhet.
Registratorn/nämndsekreteraren sitter placerad, centralt på förvaltningen.
ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för service, gillar att arbeta med administration och dessutom förstår dig på arkivering?
Då kan du vara vår nästa medarbetare!
Förvaltningskontoret har knappt 15 medarbetare där vi delar på administrativa uppgifter. Detta betyder att du i din roll får en bred variation av arbetsuppgifter:
* Som registrator arbetar du dagligen med förvaltningens akt- och ärendehantering med ansvar för offentlighets- och sekretessfrågor, diarieföring och posthantering. Kommunens diarieföring sker i W3D3 och PMO.
* I rollen som nämndsekreterare ansvar du för förvaltningens nämndadministrativa arbete, vilket innebär sekreterarskap samt protokollföring i barn- och utbildningsnämnd samt vid arbetsutskott. Dessa möten sker var 14:e dag.
* Arkiveringen ligger på registratorns ansvar. Barn- och utbildningsförvaltningen hanterar löpande en stor mängd dokument och ärenden. Under året behöver dessa dokument gallras och arkiveras. Förvaltningen arbetar enligt antagna dokumenthanteringsplaner och ett arbete pågår med att överföra stora delar av våra dokument till kommunens nya e-arkiv. Kommunen arbetar aktivt för en ökad digitalisering, vilket långsiktigt påverkar förvaltningens dokumenthantering samt arkiveringsrutiner.
* Hantering av övriga förekommande administrativa uppgifter på kontoret, samt viss handläggning av ärenden som hanteras inom förvaltningskontoret.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning (t ex statskunskap, juridik, administration, arkivarie) eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
Eftersom nämndens- och förvaltningens administrativa verksamhet till stor del styrs av kommunallagen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen behöver du ha en grundläggande kunskap inom området. Erfarenhet av nära arbete med politiker är meriterande liksom erfarenhet av liknande arbete. Vi ser också gärna att du har kunskaper och erfarenhet av arkivfrågor, då det är en viktiga del av tjänsten.
Struktur, ordning och reda och en god administrativ förmåga är kvalifikationer som krävs i tjänsten. Ett samarbetsinriktat arbetssätt mot såväl arbetskollegor, politiker som mot allmänheten är därför självklart och du förväntas vara kommunikativ i både tal och skrift.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef måltid-/städenheten Agneta Kullberg
0526-19458
Kökschef Per Brunned
0526-19675
Förvaltningschef Annelie Gollungberg
Rektor Eva Hoffström
0526-19 244
HR-specialist Elin Pettersson
0526-190 43
Förvaltningschef Annelie Gollungberg
0526-192 20
HR-specialist Elin Pettersson
0526-190 43
Enhetschef Bemanningscentralen Susanne Thorslund