OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Verksamhetsstöd, Post och diarium med placering i Östersund
Vill du bli vår nya registrator och vara med och utveckla vår dokumenthantering? Vi finns på två orter, Stockholm och Östersund och vi söker nu dig som vill arbeta som registrator i Östersund.
Arbetsuppgifter och ansvar
I dina arbetsuppgifter ingår hantering av post och e-post, diarieföring, informationssökning och rådgivning rörande alla typer av diarieföringsfrågor. Det är ett omväxlande arbete med kontakter både internt och externt. Du ger service till handläggare, chefer och till viss del andra myndigheter och andra externa intressenter.
Diarieverksamheten är i förändring så det är viktigt att du tycker om att medverka i utveckling av rutiner och arbetssätt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har gymnasieutbildning
• har registratorsutbildning eller motsvarande praktiska erfarenheter som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt
• är noggrann och har god organisationsförmåga
• är ansvarskännande och har förmåga att arbeta självständigt
• är bra på att samarbeta och skapa goda relationer
Det är meriterande om du
• har tidigare erfarenhet från statlig myndighet och god kännedom om de lagar och regler som styr offentlighet- och sekretess inom statlig sektor
• har utbildning i arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå
• erfarenheter av elektroniskt dokument- och ärendehanteringssystem samt kunskap om hur man arbetar med ärendehanteringsprocesser är ett plus
Övrigt
Anställningen är tills vidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader. Tillträde är 1 juni 2016 eller enligt överenskommelse. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta områdeschef Maria Jonasson på telefon 010-118 80 87. För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-specialist Terese Junhag på telefon 010-116 91 04.
Fackliga kontaktpersoner är för ST, Mattias Estlind, 010-111 86 30, för SACO, Tommy Persson 010-118 66 40, och för Seko, Johanna Grundström, 010-115 30 11.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 13 maj 2016 märkt med diarienummer 022338-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.