Registrator samordningskansliet i Östersund

Registrator samordningskansliet i Östersund

Arbetsbeskrivning

Omväxlande jobb som registrator inklusive utveckling*

Är du registrator och har erfarenhet av offentlig verksamhet? Du kanske vill vara med och utveckla hur Region Jämtland Härjedalen hanterar sina allmänna handlingar? Då har vi ett intressant uppdrag till dig på samordningskansliet i Östersund!

Samordningskansliet arbetar med att stödja Region Jämtland Härjedalens ledning och politik och samordnar också regionstabens arbete. Vi ansvarar för regionens dokument- och ärendehanteringsprocess, hanterar regionens arbete med säkerhet, beredskap och miljö, driver utveckling inom informationssäkerhet och dataskydd och håller ihop Region Jämtland Härjedalens administrativa IT-system. Samordningskansliet tillhör därmed de mest mångfacetterade verksamheterna i organisationen och därför finns hos oss en härlig blandning av människor med många olika specialistkunskaper.

Digitaliseringens framfart med bland annat ett införande av e-arkiv och en allt skarpare lagstiftning vad gäller hantering av information innebär behov av att utveckla och förbättra nya moderna arbetssätt och en tydlig struktur inom detta område. Som ny registrator kommer du att vara en viktig del utvecklingen, både vad gäller myndighetens ärende- och dokumenthantering i stort samt enhetens och arbetsgruppens uppgifter.

*Vi tar din utveckling på allvar och vill få ditt livspussel att fungera!


ARBETSUPPGIFTER
Som registrator på sekretariatet tillhör du Region Jämtland Härjedalens centrala registratur. Det innebär att du ingår i ett arbetslag som hanterar samtliga nämnders ärendeflöden, vilket innefattar diarieföring av inkomna och upprättade handlingar, ärendefördelning, informationsklassning, kvalitetsgranskning av registreringar, postöppning samt sekretessprövning och utlämning av handlingar. Rollen som registrator är en serviceinriktad funktion där du tillsammans med dina kollegor också arbetar med att stödja verksamheten i frågor som rör ärende- och dokumenthantering samt har kontakter med allmänheten. Du kommer också att ha systemadministrativa uppgifter såsom datahantering och registerhållning i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem och förväntas ta en aktiv del i pågående utvecklingsarbeten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har registratorsutbildning eller likvärdig erfarenhet. Meriterande är utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå och några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter som beskrivs ovan. Det är av stor vikt att du har god kunskap om den lagstiftning och de förordningar som reglerar hanteringen av allmänna handlingar och om lagstiftning kring offentlighet och sekretess. Du behöver också ha goda kunskaper i Officepaketet och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Har du arbetat i ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina är det också betydelsefullt. Vi vill att du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Service och bemötande är också viktiga delar. Du förväntas arbeta självständigt men också i nära samarbete med övriga medarbetare på enheten med att fram nya effektiva arbetssätt, rutiner och stöddokument. Erfarenhet av förbättringsarbeten är därför meriterande.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Urval till intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Vi ser fram emot att få din ansökan!

Hör gärna av dig om du vill veta mer om jobbet.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jämtland Härjedalen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2021
  • Ansök senast: 23 maj 2021

Besöksadress

Kyrkgatan 12 83127 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


Registrator med driv, tillsvidareanställning

Registrator med driv, tillsvidareanställning

5 november 2024

Registrator

Registrator

31 oktober 2024

29 oktober 2024