OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!
Vilka är vi
Enhetens uppdrag är att styra, samordna, utveckla och följa upp ärende- och dokumenthantering, samt ge förutsättningar för enhetlig, effektiv och rättssäker dokumenthantering och arkivering för hela Arbetsförmedlingen.
Enheten Informationsförvaltning är en del av Rättsavdelningen och består av två sektioner, Informationsservice och Informationsstrategi. Våra medarbetare på enheten är geografiskt spridda över hela landet och vi jobbar tillsammans virtuellt.
Det pågår ett stort förnyelsearbete på Arbetsförmedlingen och vi kommer att leverera våra tjänster på ett annorlunda sätt bl.a. mer digitalt, med nya metoder och nya kanaler. Vi ska stärka vårt samarbete internt och externt, ha en helhetssyn på vårt uppdrag och i större utsträckning utgå från våra kunders behov. Enheten utvecklas därför kontinuerligt och vi arbetar med att förtydliga våra tjänster och processer.
Vem söker vi
Vi söker dig som är intresserad av utveckling och som drivs av nyfikenhet och förändringsvilja. Vill du vara med och ta fram kvalitetssäkrade rutiner för att säkerställa hittbarhet i Diariet oavsett var, när och av vem en handling är diarieförd? Brinner du för att inom sektionen och tillsammans med andra skapa gemensamma rutiner för hur utlämnanden och sekretessbedömningar ska ske för att säkerställa att rätt information lämnas ut – snabbt! Är dina ledord kvalitet och rättssäkerhet? Vill du vara med och utveckla våra tjänster och vår service för att stödja verksamheten på bästa sätt?
Arbetsuppgifter
- Delta i utvecklingen av rutiner för registratur, utlämnande, kvalitetssäkring, service och bemötande på sektionen Informationsservice.
- Delta vid framtagande och genomförande av interna informations- och utbildningsinsatser inom området
- Kvalitetsgranskning och uppföljning av ärendehandläggning
- Sedvanliga registratorsuppgifter som att stödja verksamheten i diarieföringsfrågor, hantera myndighetsgemensam post inklusive returpost samt hantera utlämnade av allmän handling
Kvalifikationer
- Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, 3-5 års arbetslivserfarenhet som registrator.
- God kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och hantering av allmänna handlingar
- Erfarenhet av att ge stöd och support kring informationshantering.
- Erfarenhet av sekretessbedömning och utlämnande av allmän handling.
- Arbetslivserfarenhet med dator som arbetsverktyg
- Pratar och skriver bra svenska obehindrat
Vem är du
- Du har ett systematiskt och noggrant arbetssätt, har ett öga för detaljer och levererar resultat
- Du är serviceminded och tycker om att arbeta som ett team och stöttar andra i ditt arbete – även med kollegor på distans
- Du kan arbeta självständigt och tar egna initiativ
- Du har god förmåga att kommunicera, i såväl tal som skrift
- Du har en hög social kompetens och bör ha erfarenhet av att arbeta i en decentraliserad grupp med kollegor och chef på distans
- Det är viktigt att du är flexibel och stresstålig då arbetsbördan kan variera över tid
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, förmågor och lämplighet.
Vårt erbjudande
Anställningen är tillsvidare på heltid med placering i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Du kommer att ha din chef på distans. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras, du måste därför vara svensk medborgare.
Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsförmedlingen tillämpar provanställning i 6 månader för dig som inte redan är anställd i myndigheten.
Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med Af-2020/0019 7421 senast den 2 juni. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Fyll i formuläret och besvara ett antal urvalsfrågor. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Vi ser gärna att du som har företräde till återanställning hos arbetsförmedlingen söker denna tjänst.
Kontaktpersoner
Sektionschef Annika Hallgren 010-488 82 29
Carina Rova OFR/ST 010-487 42 81
Andreas Deniz SACO 010-486 21 98
Patrik Eklund SEKO 010-486 24 32
Annika Nordström HR-partner 010-488 5240
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.