Registrator Sigtuna Kommun

Arbetsbeskrivning

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar vara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt.

Är du en initiativrik registrator, trygg i dig själv och i din kompetens? Vill du vara med på vår utvecklingsresa och ha en central roll där du arbetar strategiskt och operativt? Då kan du vara den vi söker.

Rollen
Hos oss är det mycket fokus på informationshantering just nu! Vi var första kommun att införa digital posthantering vilket lett till förändrade arbetssätt och starten på en ny utvecklingsresa. I år har vi påbörjat ett övergripande arbete med att revidera informationshanteringsplaner. Som kommunregistrator, tillsammans med övriga registratorer och kommunarkivet, har du en central roll för att vi ska lyckas med utvecklingen. 
Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
- Sedvanliga registratoruppgifter som att registrera inkomna handlingar, hantera utlämnande av allmänna handlingar och sekretessprövningar 
- Förvalta myndighetens viktigaste ledningssystem, diariet, genom att ansvara för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring, till att genomföra utbildningar till tjänstepersoner och kollegor samt att utveckla planer och rutiner kopplat till uppdraget
-Vara systemförvaltare för den digitala posten och systemadministratör i vårt informations- och ärendehanteringssystem
-Ansvara för att samordna och leda kommunens interna nätverk av registratorer för att utveckla processer och rutiner
Kvalifikationer
- utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap, offentlig förvaltning, eller annan utbildning som bedöms som likvärdig, till exempel diplomerad registrator, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. 
- några års erfarenhet av att ha arbetat som registrator i en politisk styrd organisation och är van att arbeta i ett digitalt informations- och ärendehanteringssystem. 
- god kunskap om de lagar och förordningar som styr hantering av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning
- kan utrycka dig väl i tal och skrift på svenska 
Meriterande
- kommunal arbetslivserfarenhet och erfarenhet av att arbeta i Lex. 
- tidigare erfarenhet av att leda och samordna arbetsgrupper.
Personliga förmågor
Som person är du positiv, nyfiken och trivs i en stödjande- och serviceinriktad funktion. Du är trygg i din roll som registrator och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. I en ledande roll har du lätt att engagera andra för att nå gemensamma mål. Du är pedagogisk, tycker det är roligt att hålla utbildningar och tala inför grupper.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker någon som kompletterar vår grupp på kansliet och tror starkt på att mångfald och olikheter berikar.

Vad erbjuder Sigtuna Kommun?
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bland annat blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Din ansökan
Finner du rollen intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan idag. Vi intervjuar kandidater löpande och önskar in din ansökan senast 11 januari 2023. Denna rekrytering genomförs i samarbete mellan Sigtuna Kommun och WE:SOURCE. För ytterligare information om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare, Saideh Mousavi genom att mejla saideh.mousavi@we-source.se. 

I den här rekryteringen genomförs ekonomisk och juridisk bakgrundskontroll på slutkandidaten som en del i Sigtuna kommuns trygghets- och säkerhetsarbete. Tjänsten är dessutom säkerhetsklassad och säkerhetsprövning hos Polisen kommer att göras.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommundirektör Ulla-Marie Hellenberg
08-591 260 03
Enhetschef HR Gunlög Svensson
0859126638
Musei- och Konsthallschef Ted Hesselbom
08- 591 266 54
Rektor Åsa Ersson
08-597 833 95
HR-chef Stina Nyström
08-591 260 80
HR-strateg Hållbar arbetshälsa Bengt Palmgren
073 661 34 04
Kommundirektör Ulf Bergh
08-591 260 03
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och

Utvecklingsstrateg HR Camilla Uddman

Biträdande kommundirektör Helen Kavanagh Berglund
08-591 26060

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigtuna kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2022
  • Ansök senast: 18 januari 2023

Besöksadress

19585 MÄRSTA
None

Postadress

Södergatan 20
MÄRSTA, 19585

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

19 november 2024

15 november 2024