OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en registrator med sinne för ordning och reda? Ser du dig som en servicemedveten kollega och som trivs med att arbeta i offentlig verksamhet? Läs gärna vidare om detta är tjänsten som du letat efter!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en registrator till vår kund Brottsförebyggande rådet (BRÅ). De verkar för att minska brottsligheten och tryggheten i samhället. Det gör de genom att ta fram fakta och sprida kunskap om brottslighet, brottsbekämpning och brottsförebyggande arbete, till i första hand regeringen och myndigheter inom rättsväsendet. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Myndigheten arbetar för närvarande med implementering av digitala ärendehanteringssystem och befintliga registratorer behöver hjälp med avlastning avseende det ordinarie, löpande registreringsarbetet. Dessa uppgifter är de som kommer bli aktuella:
Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
Ta fram statistik över pågående och avslutade ärende
Övriga för rollen liknande uppgifter
Dina egenskaper
För att trivas i rollen som registrator vet du verkligen vad ordning och reda innebär. Du har goda kunskaper i hur ett arkiv är uppbyggt och hur det ska hanteras för att följa lagar om offentlighet och sekretess. Med en fallenhet för administrativt arbete tar du själv initiativ och hugger tag i de arbetsuppgifter som behöver göras. Du bemästrar att självständigt organisera och driva ditt arbete framåt minst lika bra som att samarbeta tillsammans med dina kollegor. Att alltid erbjuda en god service är en självklarhet för dig och din kommunikation håller en hög klass. Om du till sist tycker att offentlig sektor är ett spännande område och du är social, öppen och lättsam kommer du att passa väl in på den här arbetsplatsen!
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Minst gymnasial utbildning (gärna registratorsutbildning)
3 års arbetslivserfarenhet som registrator
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.)
Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators funktion och ansvar
Goda kunskaper i diariesystemet Lipax Case
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2024-04-01 med möjlighet till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange tjänsten referensnummer 33854 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.