Registrator sökes till deltidsuppdrag 50% till myndighet i Södertälje!

Registrator sökes till deltidsuppdrag 50% till myndighet i Södertälje!

Arbetsbeskrivning

Har du minst ett års arbetslivserfarenhet som registrator? Har du kunskap och erfarenhet av ärendehanteringssystem såsom Public360? Har du kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar? Då kan det vara just dig vi söker!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en ansvarsfull registrator till vår kund, en myndighet med huvudkontor beläget i Södertälje. Tjänsten har en omfattning på 50% hur tiden ska fördelas över veckorna är ganska flexibelt.
Dina arbetsuppgifter
I förstahand innebär uppdraget arbete med registratur och då främst i form av kvalitetssäkring av ärenden genom att säkerställa att handlingar har förståeliga och korrekta namn och är registrerade och diarieförda korrekt samt att avsluta dessa ärenden. Om tid och behov finns innebär uppdraget även att du stöttar den löpande registraturen på myndigheten. Vilken kan innebära:
Bevakning av funktionsbrevlådor,
Utlämnande av allmänna handlingar,
Registrering och diarieföring (öppna och stänga ärenden samt att stötta handläggare i hur handlingar ska behandlas i ärendehanteringssystemet),
Vissa andra administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma under uppdraget.

Dina egenskaper
För att lyckas i denna roll som registrator bör du besitta förmågan att kunna arbeta effektivt, självständig och ha en god samarbetsförmåga. Du är noggrann, strukturerad och flexibel i ditt arbetssätt, du utför arbetet i de uppgifter där behovet uppstår och trivs att arbeta med monotona arbetsuppgifter utifrån uppsatta riktlinjer.
Är det just dig vi letar efter?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.).
Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar.
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Omfattning och tillträde
Deltid 50 %, konsultuppdrag med start omgående enligt överenskommet till och med 2022-12-31.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33325 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juli 2022
  • Ansök senast: 27 augusti 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024