Registrator sökes till myndighet i Linköping

Registrator sökes till myndighet i Linköping

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann och strukturerad person som har en fallenhet för administrativt arbete? Har du kunskap om dokument- och ärendehanteringssystem? Om du vill ta dig an möjligheten att arbeta på en myndighet så läs vidare – det kan vara dig vi söker!
Om tjänsten
Perido söker en Registrator till ett uppdrag hos vår kund, ett av våra mest framstående läroverk. Kunden är placerad i Linköping.
Dina arbetsuppgifter
I tjänsten ingår sedvanliga registratorsuppgifter såsom posthantering, utlämnande av handlingar, bedömning gällande klassificering och registrering av dokument. Arbetsuppgifterna delas upp bland dig och dina kollegor. Du hanterar kontakter och bidrar med rådgivning, handledning och utbildning.
Mer specifikt är dina arbetsuppgifter följande:
Diarieföring i ärendehanteringssystemet Public 360 (med lokala anpassningar)
Hantering av både fysisk och elektronisk post till registrator
Svara på frågor från och ge information till medarbetare kring dokumenthantering.
Ha kontakter med allmänheten via e-post, telefon och fysiska besök
Hantera utlämnanden av allmän handling
Stötta verksamheten i samband med utlämnanden av allmän handling
Arkivering av diarieförda handlingar
Utveckla dokumenthanteringen, arbeta fram rutiner och processer

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som Registrator tror vi att du är en strukturerad person som gillar ordning och reda. Du är trygg i din kompetens och deltar gärna i arbetet med att utveckla din arbetsplats. Vidare ser vi att du är en lagspelare som vill vara med och bidra till ett positivt arbetsklimat.
Är det just dig vi letar efter?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Registratorsutbildning på högskolenivå. Alternativt gymnasieutbildning samt ett (1) års sammanhängande arbetslivserfarenhet som registrator.
Goda kunskaper i MS Office
Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv)
Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Plus i kanten:
2-3 år arbetslivserfarenhet som registrator inom offentlig verksamhet

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-08-31 med chans till förlängning. Tillträde 2021-10-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32499 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2021
  • Ansök senast: 20 augusti 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


JO söker en registrator

JO söker en registrator

25 november 2024

25 november 2024