Registrator sökes till myndighet på Södermalm

Registrator sökes till myndighet på Södermalm

Arbetsbeskrivning

Har du ett års erfarenhet av arbete som registrator? Har du tidigare arbetat med ärendesystemet Public360? Har du kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar? Då är det dig vi söker!
Om tjänsten
Vi på Perido söker en erfaren registrator till vår kund, en myndighet med kontor centralt på Södermalm.
Dina arbetsuppgifter
Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
Ta fram statistik över pågående och avslutade ärende
Sköta administrativa rutiner såsom formulera brev, dokumentation med mera, göra enklare beräkningar och göra kalenderbokningar/mötesbokningar och assistera och ge service till en eller flera personer

Det kommer att arbetas med följande ärendesystem, Public 360, Easit Support, Assently, Nyps, Legacy och Nyps 2020.
Dina egenskaper
För att lyckas i denna registratorroll krävs det att du kan arbeta självständig men besitter en god samarbetsförmåga. Du är noggrann, strukturerad och flexibel i ditt arbetssätt, du utföra arbetet i de uppgifter där behovet uppstår och trivs med att arbeta med monotona arbetsuppgifter utifrån uppsatta riktlinjer.
Det är även meriterande om du har arkivutbildning eller erfarenhet från att ha arbetat med arkiv.
Är det just dig vi letar efter?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning eller gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv med flera)
Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Plus i kanten:
Praktisk erfarenhet från offentlig verksamhet
Arkivariekompetens

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag med start 2022-07-01 till och med 2022-12-31.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33197 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2022
  • Ansök senast: 10 juni 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024