OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en avslutad gymnasieutbildning och dokumenterad utbildning inom diarieföring och ärendehantering? Är du en noggrann, strukturerad och initiativtagande person med framåtanda? Om du utöver detta även söker ett uppdrag hos en offentlig verksamhet, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker efter en Registrator till vår kund, en offentlig verksamhet i Stockholm. Tjänsten är placerad på Värmdö, en kommun känd för de bästa av två världar, nämligen dess vackra miljö bestående av delar av Stockholms södra skärgård, samt närhet till innerstadspulsen i city. Du blir en del av en enhet med 20 medarbetare som inkluderar bland annat registratorer, samordnare, nämndsekreterare och administratörer.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Registrator kommer du att sköta den dagliga hanteringen av verksamhetens handlingar. Detta utförs i diariesystem. I rollen ingår även att delta utvecklingsarbete gällande information och ärendehantering. Mer specifikt innefattar dina arbetsuppgifter följande:
Klassificering och diarieföring av handlingar i ärendehanteringssystemen (Castor och Public 360).
Hantering av interna och externa förfrågningar avseende dokument- och ärendehantering.
Expediering av beslut och protokoll.
Utbildning och stöd till medarbetare i diarieföring och dess stödsystem.
Avslut och arkivering av ärenden.
Deltagande i framtagande och utveckling av arbetssätt och rutiner, med särskilt fokus på digital
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker rollen är en noggrann och strukturerad person. Du är driven, självgående och initiativtagande på din arbetsplats. Du söker efter en roll där du utnyttjar breda kontaktytor, får tillämpa nya arbetssätt, och konstant söker utveckling samt förbättring. Vi ser att du har en god känsla för service och en god pedagogisk förmåga.
Är du den vi beskriver? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Avslutad gymnasieutbildning
Dokumenterad utbildning inom diarieföring och ärendehantering (exempelvis diplomerad registrator)
Några års erfarenhet inom offentlig verksamhet
Goda kunskaper om de lagar och regler som styr hanteringen av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning
Datavana och baskunskaper i Office-paketet
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Plus i kanten:
Högskoleutbildning inom området arkiv- och informationsvetenskap
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag under tre månader. Tillträde så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32887 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.