OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stockholm överförmyndarförvaltning är en del av Stockholm stad och den största överförmyndarförvaltningen i landet med drygt 10 000 ärenden. Vi är en tillsynsmyndighet men också ett specialforum för svensk och internationell förmyndarskapsrätt med många komplexa ärenden. Kraven på oss är därför höga. Vår vision är en helt digital ärendehantering med användande av e-tjänster. Vi vill göra diariet mer tillgängligt och anpassat till förvaltningens verksamhet samt uppnå en effektivare och mer kvalitetssäkrad ärendehanteringsprocess.
Vi söker en Registrator
Välkommen till oss
Förvaltningen är placerad i ljusa lokaler i Vällingby centrum och vi är ca 70 medarbetare.
som är uppdelade på fyra olika enheter och en stab. Vi kommer att vid årsskiftet 2023/2024 att flytta till nyrenoverade lokaler i Tekniska nämndhuset på Kungsholmen.
På grund av pensionsavgång söker vi nu en ny kollega.
Vi erbjuder
Du har en spännande roll som går utanför den klassiska registratorsrollen och du förväntas lära dig mycket om Överförmyndarförvaltningens tillsynsroll samt handläggningsprocesserna på förvaltningen, detta för att leverera inkommande handlingar vidare i organisationen på ett korrekt sätt.
Din roll
Som registrator hos oss har du en central roll på förvaltningen. Du jobbar tillsammans med kollegorna på enheten och ni ansvarar för att inkommande handlingar registreras och hanteras på ett effektivt och rättssäkert sätt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att registrera och följa upp inkommande handlingar. Du kommer också att hantera förvaltningens myndighetsbrevlåda och vara en del i
enhetens utvecklingsarbete. Det kan tillkomma arbetsuppgifter kopplade till förvaltningens arkiv.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har en erfarenhet av att arbeta som registrator eller med administration inom kommunal eller statlig förvaltning. Du är trygg med diarieföring samt ärende- och
informationshantering. Du har kännedom om styrande lagrum.
Du har högskoleutbildning, gärna arkivvetenskap eller så har du annan erfarenhet som kan anses likvärdig.
Det är mycket meriterande om du har varit med om en digitaliseringsresa utifrån en registratorsroll och har erfarenhet av att arbeta i eDok och Lex.
Det är också meriterande om du har kännedom om Överförmyndarförvaltningens tillsynsroll.
Som person är du ansvarstagande, strukturerad och prestigelös. Det är av stor vikt att du har förmågan att prioritera och lösa dina arbetsuppgifter på ett bra sätt och att du tycker att det är roligt att vara delaktig i ett förändringsarbete.
Du tycker om ordning och reda och kan hålla ett högt tempo vid arbetstoppar. Service är ett av dina ledord och du är öppen för att hjälpa till med andra arbetsuppgifter när det behövs.
Vi har nyligen infört ett nytt ärendehanteringssystem vilket kommer att prägla verksamheten den närmsta tiden
Övrigt
Överförmyndarförvaltningen vill att verksamheten ska spegla Stockholm och dess invånare och därför ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenhet i våra rekryteringar.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.