OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till en effektiv, säker och korrekt ärendehantering hos Sveriges riksbank?
För några år sedan övergick Riksbanken till digital ärendehantering och registraturens roll har förändrats i takt med den tekniska utvecklingen inom området. Vi söker nu en erfaren registrator som är trygg i den traditionella registratorsrollen men samtidigt har erfarenhet av och stort intresse för digital ärendehantering och att utveckla registratorsrollen.
Välkommen till en spännande arbetsplats där viktiga beslut utformas och fattas.
DET HÄR GÖR DU HOS OSS
Den registrator vi söker kommer att ha en central roll i hanteringen av myndighetens ärenden. I arbetet ingår att:
• diarieföra ärenden i digitalt ärendehanteringssystem
• hantera utlämnanden av allmänna handlingar
• styra och följa upp handläggarnas löpande ärendehantering
• vara systemförvaltare för vårt ärendehanteringssystem Public 360
• övervaka, analysera och utveckla rutiner och arbetsprocesser för ärendehantering
• granska och kvalitetssäkra registrerad data i ärendehanteringssystemet
• anpassa avslutade ärenden och handlingar för gallring och e-arkivering
• upprätta styrande dokument inom området
• bidra med registratorsperspektivet i olika utvecklingsprojekt
• ansvara för myndighetens epostbrevlåda
I rollen ingår att utbilda och vägleda medarbetare inom bland annat diarieföring, digital ärendehantering och utlämnanden av allmänna handlingar.
DITT TEAM
Du kommer att arbeta på en arkiv- och registratorsfunktion inom Avdelningen för verksamhetssupport tillsammans med ytterligare en registrator. Du kommer att samverka med andra roller inom organisationen såsom arkivarier och jurister.
MER OM DIG
För tjänsten krävs registratorsutbildning eller annan utbildning som Riksbanken bedömer relevant för uppdraget.
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av arbete som registrator inom offentlig förvaltning och har erfarenhet av arbete med digitala ärendehanteringssystem, systemet Public 360 eller liknande system. Du har erfarenhet av utvecklingsarbete inom digital ärendehantering. Det innebär till exempel att du har förmåga identifiera problem i det digitala arbetsflödet och i samverkan med andra utarbeta lösningsförslag. Det är meriterande om du har erfarenhet av att själv driva utvecklingsarbete inom digital ärendehantering.
Tjänsten innebär att stötta och utbilda myndighetens medarbetare. Du behöver därför vara en god pedagog med vana att hålla utbildningar i diarieföring och ärendehantering. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.
Du har mycket goda kunskaper om offentlighetslagstiftningen och sekretessfrågor. För att lyckas i tjänsten är det också viktigt att du har goda generella IT-kunskaper samt goda kunskaper i MS Office och hantering av PDF-format.
Som person är du självständig, driven och utvecklingsorienterad. Riksbanken är en myndighet med en komplex verksamhet och det är särskilt viktigt att du är noggrann, har ett gott omdöme, en professionell hållning till ditt uppdrag och kan se till hela verksamhetens bästa. En stor del av arbetet sker tillsammans med andra, det är därför viktigt att du kan samarbeta väl och skapa goda relationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
MER OM TJÄNSTEN
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Eftersom tjänsten är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras.
ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN
Riksbanken ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi.
Huvudkontoret är beläget på Brunkebergstorg mitt i centrala Stockholm. Som anställd på Riksbanken tar du del av bra förmåner såsom generösa semestervillkor, möjlighet till ledarledda träningspass och gym, subventionerad lunch i personalmatsal, friskvårdsbidrag och subventionerad massage.
INTRESSERAD?
Vi vill ha din ansökan i form av ett brev och ett CV senast den 7 juni.
Logiska tester och arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär att du lämnar in examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning och vi kontrollerar att dessa stämmer.
Har du frågor om tjänsten kontakta Åsa Söder Nilsson, 08-787 02 14.
Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser.