Registrator till Administrativa avdelningen

Arbetsbeskrivning

Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi. Socialstyrelsen verkar för god hälsa, social välfärd samt vård och omsorg av hög kvalitet på lika villkor för hela befolkningen. Socialstyrelsen har ca 1 000 anställda, varav drygt 450 arbetar på de sex regionala tillsynsenheterna ute i landet. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se. Tjänsten är knuten till Socialstyrelsens administrativa avdelning och enheten Registratur som består av registratorer, arkivarier och administrativ personal. Du kommer att diarieföra i ett verksövergripande dokument- och ärendehanteringssystem, men även vara delaktig i utvecklingsarbetet med att stärka rutiner och kvaliteten i diarieföringen. Vi hanterar både pappers- och digitala handlingar i den dagliga verksamheten och myndighetsutövningen. Arbetsuppgifter . postöppning och diarieföring i Socialstyrelsens diarium . kontakt med allmänheten och massmedia . utlämnande av allmän handling . ge råd och stöd internt i diarieföringsfrågor . arkivläggning av diarieförda handlingar Vi söker dig med . gymnasieutbildning . goda kunskaper i Microsoft Officepaketet . erfarenhet av diarieföring . erfarenhet från tidigare arbete som registrator i offentlig verksamhet . svenska och engelska i tal & skrift Det är meriterande om du har . högskoleutbildning 'Dokumenthantering för registratorer' (20p) . kunskaper om den lagstiftning som är av betydelse för tjänsten För att trivas hos oss är det viktigt att du är noggrann och ansvarstagande samt har lätt för att samarbeta men även arbeta självständigt. Du ska ha god administrativ förmåga, känsla för service och kunna kommunicera med andra på ett tydligt sätt. Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning sex månader. Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Välkommen med din ansökan märkt dnr 211-28594/2010. Sista ansökningsdag 17 oktober 2010. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 24 september 2010
  • Ansök senast: 17 oktober 2010

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024