OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20230525
Arbetsuppgifter
Nämndsenheten söker nu en registrator.
Som registrator är dina huvudsakliga arbetsuppgifter registrering av inkommande och upprättade handlingar samt utlämnande av allmänna handlingar. I arbetet förväntas du säkerställa en rättssäker och effektiv hantering av allmänna handlingar enligt gällande lagstiftning, så som offentlighetsprincipen, förvaltningslagen, kommunallagen och tryckfrihetsförordningen.
I tjänsten ingår också kontakt med medborgare vid exempelvis utlämnande av allmänna handlingar.
Kvalifikationer
Vi söker dig med minst en gymnasieutbildning och som tidigare arbetat med diarieföring. Vi ser även att du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har vana av att arbeta i en politiskt styrd organisation och har lätt för att sätta dig in i nya system. Det är dessutom meriterande om du tidigare arbetat i ärendehanteringssystemet Platina.
Vi ser gärna att du har kunskap om offentlighets- och sekretesslagstiftning inom kommunal verksamhet.
Som person behöver du vara strukturerad samt ha förmågan att se helhetsperspektiv för att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är lösningsorienterad och intresserad av att arbeta med utveckling inom dokument- och ärendehantering. För att lyckas i rollen som registrator behöver du trivas med att både arbeta självständigt och i samarbete med andra.
Om arbetsplatsen
Du kommer tillhöra nämndsenheten, som är en av tre enheter på avdelningen för hållbarhet, kvalitet och nämnd. På nämndsenheten arbetar idag 17 medarbetare.
Avdelningen för hållbarhet, kvalitet och nämnd arbetar bland annat med socialt hållbar utveckling, förvaltning och utveckling av nämndsadministration, ärendehantering, stöd och analys för utvecklings- och kvalitetsarbetet inom arbetsmarknad och socialt arbete. Avdelningen tillhör staben och är en av 10 avdelningar på arbetsmarknads- och socialförvaltningen.
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Visstidsanställning, 6 månader
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Vi tillämpar löpande urval och kommer därmed att påbörja urvalsarbetet under ansökningstiden.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98