OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsens avdelning för verksamhetsstöd ansvarar för stöd och service till myndigheten i frågor som rör planering och uppföljning, årsredovisning, ekonomi, upphandling, personal, it, registratur och arkiv, intern service samt säkerhet. Gemensamt mål för avdelningen är att genom effektivt stöd och god service ge verksamheten rätt förutsättningar för att lyckas med sina huvuduppgifter.
Tjänsten är placerad på registraturenheten som är en av enheterna på avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten har det övergripande ansvaret för planering, styrning och hantering av myndighetens handlingar och informationstillgångar. Enheten består av registratorer, arkivarier, administrativ personal samt myndighetens informationssäkerhetsansvarig.
Vi söker dig som vill
• ingå i ett team, men även ha ett tydligt eget ansvar för myndighetens diarieföring
• samarbeta med övriga registratorer för att utveckla och kvalitetssäkra diarieföringen såväl som registratorsfunktionen
• ge råd och stöd samt besvara frågor både internt och externt
• hantera utlämnande av allmän handling
• ansvara för arkivläggning.
Kvalifikationskrav
• En för tjänsten relevant utbildning.
• Grundläggande kännedom om offentlighet och sekretess.
För att lyckas i uppdraget är du ansvarstagande, noggrann och har god skriftlig såväl som muntlig kommunikativ förmåga. Du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du
• har arbetat som registrator på statlig myndighet
• har erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystem
• har högskoleutbildning inom registratur eller arkiv
• är diplomerad registrator.
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, på heltid med placering i Stockholm.
Säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen genomförs av Socialstyrelsen före anställning.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.
Sista ansökningsdag är 19 augusti 2015. Ansök via vår hemsida socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 2.6.1-18310/2015. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Kontaktpersoner
Elisabeth Ljungberg
Enhetschef
075-247 31 96
Petra Cederström
Personalspecialist
075-247 30 47
Fackliga företrädare:
Rose-Marie Nylander, SACO, 075-247 31 82
Åsa-Britt Edoff, ST, 075-247 31 81
Magnus Göransson, Vårdförbundet, 075- 247 37 10.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055