OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 9000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
Barn och ungdomsförvaltningen arbetar med cirka 15 000 barns och elevers lärande och utveckling. Vi är kommunens största förvaltning med cirka 3 000 anställda som tillsammans verkar inom förskola, grundskola, fritidshem, kulturskola, grundsärskola, teknikskolan KomTek och vårt resurscentrum Kärnhuset.
Registratorsuppdraget utgår från barn- och ungdomsförvaltningens Kvalitetsavdelning. Avdelningen ansvarar för förvaltningens övergripande processer kring diarieföring och arkivering. Andra ansvarsuppgifter på avdelningen rör områden som exempelvis verksamhetsplanering, uppföljning och skoljuridik.
ARBETSUPPGIFTER
Nu behöver vi dig som med kraft och energi kan ta dig an ett uppdrag som registrator på Halmstads kommun största förvaltning. Du kommer att komma till en avdelning med mycket utvecklingskraft och framåtanda där vi samtidigt stöttar varandra att bli våra bästa jag på jobbet!
I rollen som registrator kommer du att verka som stöd till förvaltningens medarbetare och den politiska nämnden i frågor som rör ärende- och dokumenthantering. I praktiken innebär detta arbetsuppgifter som diarieföring av inkomna uppgifter och handlingar och utveckla kvaliteten i vår diarieföring. Du arbetar också med daglig service åt kommuninvånare och förvaltning inom frågor som rör sekretess och utlämnande av handling, bland annat till media. I arbetet ingår ansvar kring arkivering och dokumenthantering. Du kommer att samverka och kommunicera med en mängd olika tjänstepersoner, stödja dem genom utbildning och skapa struktur i arbetet med diarieföring. Du kommer att delta i kommunens gemensamma nätverk för registratorer. I arbetsuppgifterna ingår även arbete med i övrigt förekommande administrativa uppgifter på en kvalitetsavdelning.
Halmstads kommun arbetar i ärendehanteringssystemet Ciceron. Just nu arbetar vi med att utveckla e-arkiv och vårt informationssäkerhetsarbete.
KVALIFIKATIONER
Utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå eller samhällsvetenskaplig utbildning på högskolenivå. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren anser lämplig och erfarenhet av att arbeta som registrator eller liknande administrativ erfarenhet. Vi ser det som meriterande om du:
- har kunskaper om offentlighet- och sekretesslagen samt förvaltningslagen.
- har tidigare erfarenhet från arbete inom offentlig sektor.
Vi söker en prestigelös person med god administrativ förmåga och en välutvecklad känsla för service. Du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska. Du är noggrann, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Du behöver trivas i att arbeta i flera olika processer och kan prioritera. Vi söker dig som snabbt kan komma in i arbete och har goda IT-kunskaper.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.
Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.
Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid!
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!