Registrator till barn- och utbildningsförvaltningen, Solna stad

Registrator till barn- och utbildningsförvaltningen, Solna stad

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att vara spindel i nätet? Har du erfarenhet av arbete med registratur, arkiv och tycker om att ha många bollar i luften samtidigt? Då söker vi på barn- och utbildningsförvaltningen dig!



Om arbetsplatsen
Tjänsten är centralt placerad på Administration- och myndighetsavdelningen på barn- och utbildningsförvaltningen. På avdelningen arbetar ca 15 personer som gemensamt ansvarar för registratur, barn- och elevadministration och myndighetsutövning såsom utredningar av kränkningar, klagomål, tilläggsbelopp, mottagande i särskola, skolskjuts och tillsyn av fristående förskolor.

Medarbetarna på avdelningen består av en blandning av tex. pedagoger, jurister och statsvetare och bidrar till en hög kunskap och erfarenhet inom vårt ansvarsområde. Du kommer arbeta tätt tillsammans med medarbetarna på avdelningen men även med våra skolor och förskolor. 

Jag, Maria, som är chef för avdelningen är utbildad jur kand och har arbetat i offentlig förvaltning i över tjugo år i olika roller varav de senaste fem åren inom just barn- och utbildningsfrågor. Jag har ett stort engagemang för mitt arbete och drivs av att kunna utveckla nya effektiva och kvalitetssäkra arbetssätt med barnets bästa i fokus. Som medarbetare hos mig får du stort eget ansvar, jag värdesätter högt engagemang och att kunna utföra sitt arbete i tid med hög kvalitet.

Vad innebär arbetet?
Arbetet innebär i huvudsak:


• Helhetsansvar för sedvanliga löpande arbetsuppgifter inom registratur och arkiv på förvaltningen tex. postöppning, diarieföring, expediering, arkivvård,
• Löpande stöd och service till medarbetare och chefer med ärendehandläggning, allmänna handlingar
• Vara en del i processen med registrering av ärenden som ska tas upp i nämnd
• Bevaka förvaltningens myndighetsbrevlådor och svara på frågor från verksamheterna och allmänheten inom förvaltningens ansvarsområde.
• Självständigt kunna lämna ut allmänna handlingar och göra vissa enklare sekretessprövningar 

Arbetet utförs i flera olika digitala system men det huvudsakliga arbetet utförs i stadens ärendehanteringssystem LEX.

Vem söker vi?


• Du har relevant högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. 
• Du har flera års erfarenhet som registrator i offentlig förvaltning.
• Du har goda kunskaper i hantering av allmänna handlingar och är väl insatt i regelverket som styr offentlighet och sekretess samt i personuppgiftshantering.
• Erfarenhet av dokumentation i förskola och/eller skolverksamhet är meriterande.
• Erfarenhet av nämndadministration är meriterande.

Du kommer vara spindeln i nätet i förvaltningens arbete med registratur och arkiv och ha många bollar i luften samtidigt. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt visar gott omdöme vid agerande och beslut. För att trivas i tjänsten är det viktigt att du skapar goda relationer med andra och att du har en förmåga att lyssna och kommunicera.

Mer information och ansökan
Om du har några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till mig Maria Rönnberg, Administrativ chef, på maria.ronnberg@solna.se.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 29/3 2021. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.


I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Barn- och utbildningsförvaltningen svarar för omsorg och utbildning av barn och ungdomar. I verksamheten ingår förskola och pedagogisk omsorg, förskoleklass, fritidshem, grundskola, särskola och en gymnasieskola.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solna Stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2021
  • Ansök senast: 29 mars 2021

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024