OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du befinna dig mitt i hjärtat kring den administrativa delen i sektor Välfärd Gävle? Vill du genom ditt arbete bidra till att stötta och ge kommunens verksamheter en god service? Bra, då kanske just du är den registrator vi söker! Varmt välkommen med din ansökan redan idag då behovet är omgående och urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Att arbeta som registrator innebär att du har en viktig serviceroll både internt och externt. Du är en grundläggande kugge i den demokratiska processen gällande offentlighet, insyn och allmänna handlingar. I rollen som registrator kommer du att arbeta med registrering och diarieföring av ärenden och handlingar samt utlämning av handlingar. Du är ansvarig för flöden som kommer in där du koordinerar, söker och utreder för att säkerställa informationshanteringen. I ditt arbete ger du även råd och stöd inom ditt arbetsområde till chefer och medarbetare inom social-, omvårdnad- och arbetsmarknads- och funktionsrättsnämndens verksamhetsområden.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Detta är ett tidsbegränsat uppdrag på initialt 6 månader med möjlighet till förlängning. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär i vissa fall kvalificerad ärendehandläggning med bl.a. sekretessbedömningar.
Mycket av arbetet sker i system såsom Platina, Treserva och ärendehanteringssystem. Du kommer även arbeta med hantering av inkommande post och e-post i samarbete med andra registratorsfunktioner inom gruppen. Andra administrativa uppgifter i tjänsten kan även förekomma.
Tjänsten ger förutsättningar för att du självständigt har intresse och viljan att omvärldsbevaka och driva ständiga förbättringar för att möta nutiden och framtidens utmaningar. Du kommer ingå i en liten grupp med stort gemensamt ansvar. Det förutsätter att du tycker om att samarbeta men även arbeta självständigt med ett stort ansvar för det gemensamma målet.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har minst två års arbetslivserfarenhet inom området som registrator eller diarieföring
- Har mycket goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift
Har du kunskap och förståelse kring arkiv och inom offentlighets- och sekretesslagen, tryckfrihetsförordningen och arkivlagen ses det för tjänsten meriterande. Likaså om du har tidigare arbetslivserfarenheter av administrativt arbete inom offentlig förvaltning, statliga verksamheter eller region.
Du trivs i en roll där du organiserar och planerar ditt arbete väl. Du slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du ser möjligheter i förändringar och anpassar dig till olika situationer och har förmågan att ändra ditt syn- och förhållningssätt. I ditt samarbete är du prestigelös och du har förmågan att inge förtroende, skapa tilltro och tillit.
Du har en språklig säkerhet i både tal och skrift och anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare.
Övrig information
* Start: Omgående, senast i april
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Placering: Gävle
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231