OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi utvecklar en digital infrastruktur för hälsodata!
Var med och förbättra hälsan i Sverige
Samhället utvecklas fort och ny teknik ger oss stora möjligheter att förbättra hälsan i Sverige och göra livet lite enklare. E-recept och covidbevis är exempel på hur vi utnyttjar tekniken idag. Men för att fullt ut kunna dra nytta av de möjligheterna som finns krävs en stabil digital nationell infrastruktur som gör det möjligt att dela och använda hälsodata på ett säkert sätt. Det håller vi på att bygga nu.
Vill du vara med och göra vår hälsa bättre och mer tillgänglig? Vi utvecklar och vi växer. Välkommen till oss!
Vi söker nu en registrator till enheten registratur och inköp!
Har du erfarenhet av diarieföring och ett intresse för dokumenthantering? Trivs du med att ge service och få möjlighet att skapa nytta för Sveriges invånare? Då kan det här vara en roll för dig!
Vi söker nu en registrator till enheten för registratur och inköp inom avdelningen för myndighetsstöd. Avdelningen för myndighetsstöd består av 7 enheter: juridik, HR, administration och kontor, kommunikation, registratur och inköp, styrning och uppföljning samt verksamhetsledningsstöd. Avdelningen arbetar med internt stöd till myndigheten och består av ca 60 medarbetare.
Som registrator arbetar du med att registrera och följa upp myndighetens ärenden och handlingar samt stödja hela verksamheten inom dokument- och ärendehantering.
Du kommer att jobba i ett team i nära samarbete med övriga registratorer. Hela registratorsprocessen bygger på samarbete och tät kommunikation med hela myndigheten och externa aktörer. Som registrator är du delaktig i utvecklingen av dokumenthantering och kvalitetssäkring inom myndigheten och du bidrar till utvecklingen av processer och arbetssätt tillsammans med övriga registratorer och arkivfunktionen.
Om tjänsten
I rollen som registrator hos oss arbetar du med daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering av handlingar. Du hanterar utlämning av offentliga handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen. Vidare ingår aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar. Bland dina uppgifter ingår också framtagande av information om pågående och avslutade ärenden. Du kommer även att stötta myndighetens handläggare i frågor rörande dokument och handlingar.
Om dig
Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Därför söker vi dig som är van att arbeta självständigt och som har ett strukturerat arbetssätt. I rollen kommer du att ha många kontakter, både internt och externt, och vi utgår från att du tycker om att ge service och har en god samarbetsförmåga.
Vi söker dig som har:
• minst två års aktuell erfarenhet av diarieföring, klassificering och registrering av allmänna handlingar
• kunskap och erfarenhet av tillämpningen av offentlighetsprincipen, sekretesslagen, förvaltningslagen och arkivlagen
• minst två års erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem
• mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska både i tal och skrift
Det är meriterande för tjänsten om du har:
• erfarenhet av Public 360
• erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta för dagens och framtidens e-hälsa. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner såsom friskvårdsbidrag och förtroendearbetstid. E-hälsomyndigheten vill vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder möjligheten till att arbeta delvis på distans.
Anställningen är tillsvidare med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor mellan Kalmar och Stockholm.
E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Johan Carlström på tel: 010-458 62 12, HR-specialist Elisabeth Axelsson på tel: 010-106 08 98, Fabian Göransson, Saco på tel 010-458 62 34 och Ingela Gångfeldt, ST på tel 010-458 62 90.
Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast 2023-10-16!
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.
Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten är expertmyndighet för frågor som rör e-hälsa och har en central roll i den framväxande nationella digitala infrastrukturen för hälsodata. Vi erbjuder också ett antal e-hälsotjänster och digitala lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. E-recepttjänsten och Covidbevis är de mest kända.
Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e- hälsa. Hos oss arbetar ungefär 300 personer totalt på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se.
Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44