OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med i SSM:s resa mot att bli en mer öppen och digitaliserad myndighet? Trivs du i rollen som registrator och vill vara med och forma rollen hos oss? Vi söker nu en registrator med helhetstänk och serviceanda för en tidsbegränsad anställning på ett år.
Dina arbetsuppgifter
Du arbetar med
• att säkerställa att myndighetens handlingar hanteras enligt gällande lagstiftning
• att hantera utlämnande av allmänna handlingar
• att utveckla och effektivisera rutiner så att de möter framtidens krav på en modern myndighet.
Tillsammans med kollegorna på enheten så arbetar du med daglig diarieföring och digital dokumenthantering i kombination med att driva arbetet med ständiga förbättringar.
Du tillhör ekonomienheten som består av 14 medarbetare och som ansvarar för frågor kring redovisning, registratur och arkiv, upphandling samt ansvar för lokalfrågor. Tjänsten är säkerhetsklassad och du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation
Är du den vi söker?
Du har
• registratorsutbildning på högskolenivå eller utbildning till diplomerad registrator alternativt högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap (60 poäng) eller likvärdig utbildning
• kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorns funktion och ansvar
• några års erfarenhet av att ha arbetat som registrator eller med ärendehantering.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet från offentlig förvaltning
• arbetat i Public 360
• utbildning inom arkivkunskap och dokumentationshantering
• goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
• goda IT-kunskaper/erfarenhet av relevanta digitala system på området.
För att fungera bra i rollen som registrator behöver du
• ha lätt för att samarbeta och kommunicera med andra
• vara ansvarsfull, noggrann och strukturerad samt kunna ta egna initiativ
• vara utvecklingsinriktad
• se helheten i den verksamhet du arbetar i
• gilla att ge service till både medborgare och verksamheten.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Att jobba hos oss
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Här får du möjlighet att delta i arbetet för ett strålsäkert samhälle. Våra drygt 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Du får använda och utveckla din spetskompetens tillsammans med experter som arbetar med frågor med långsiktig betydelse för människor, miljö och samhälle. Vi strävar hela tiden efter att utveckla verksamheten. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA. Vårt kontor ligger vid Solna strand nära Stockholm.
För oss är det viktigt att våra medarbetare kan kombinera yrkesliv och privatliv. Våra villkor och förmåner
Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Eva Eriksson, telefon 08-799 41 03. Fackliga företrädare är Elisabeth Tengborn, Saco, telefon 08-799 44 48, och Michael Wallin, ST, telefon 08-799 42 87.
Vi vill ha din ansökan senast den 10 augusti 2017.
Urvalet påbörjas efter sista ansökningsdag.
Mer om oss
Film om att jobba hos oss
Övrig information
Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.