Registrator till Enheten för juridik och kansli

Registrator till Enheten för juridik och kansli

Arbetsbeskrivning

Ängelholm är landets första agila kommun!
Här tänker vi nytt och vi har därför byggt en unik utvecklings- och serviceorganisation helt fokuserad på medborgarservice och samarbete. Förutom att vi har huvuduppdrag istället för förvaltningar, är det unika med Ängelholms kommun vårt signalsystem och våra agila arenor.

Vi jobbar med vardagsinnovationer och får saker att hända. Samarbete är en självklar arbetsform för oss och med vårt agila arbetssätt har vi förutsättningarna och förmågan att anpassa oss i ett samhälle som ständigt förändras. Vi lever vår värdegrund: Öppenhet, Omtanke och Handlingskraft.

Ängelholm är dessutom en av Sveriges vackraste platser med kilometerlånga stränder, djupa skogar och öppna landskap och har bästa läget med utomordentliga kommunikationer till resten av Skåne, Sverige och kontinenten.

Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Läs mer på jobb.engelholm.se


ARBETSUPPGIFTER
Bli en del av Enheten för juridik och kansli!

Vi söker dig som vill jobba i demokratins tjänst. Du kommer bli en av tre registratorer som servar Ängelholms kommuns alla nämnder.

I arbetsuppgifterna som registrator ingår att diarieföra och arkivera handlingar, lämna ut handlingar till allmänheten, hantera post och e-post och ge god service inom området.

I registraturen arbetar vi framförallt i ärendehanteringssystemen Evolution, Bygg R, Eccos 2, Procapita och Artvise.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är intresserad av att jobba inom offentlig förvaltning. Du har gymnasieutbildning som du kan ha kompletterat med utbildningar/kurser inom offentlig förvaltning. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta som administratör. Erfarenhet som registrator eller av annan administration i offentlig verksamhet är meriterande.

Tjänsten som registrator är central i kommunens verksamhet. För att du ska trivas krävs att du kan hantera många parallella uppgifter samma dag, i ett stundvis högt tempo. Det ställer krav på din förmåga att prioritera det som är viktigast för stunden och ha en flexibel inställning till arbetsdagen.

Du är strukturerad och noggrann, förstår samband och sammanhang, har lätt för att skapa relationer, och tycker om att ge service till såväl kommunens medborgare som andra medarbetare.

Då tjänsten omfattar arbete i olika IT-system är det viktigt att du trivs med och har lätt för ett digitalt arbetssätt. Kunskap inom Officepaketet är nödvändigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i något eller flera av de ärendehanteringssystem vi använder.

Registraturens processer fortsätter att digitaliseras, och i det är du en viktig medskapare. Du förväntas även delta i att analysera och utveckla processer och rutiner.

Det är meriterande om du har grundläggande kunskap om offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen och arkivlagen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommundirektörens stab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2020
  • Ansök senast: 16 oktober 2020

Liknande jobb


JO söker en registrator

JO söker en registrator

25 november 2024

25 november 2024

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024